Ga naar inhoud

Ricciardo over tijd bij Red Bull: "2014 was het mooiste jaar

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ricciardo over tijd bij Red Bull: "2014 was het mooiste jaar.

322522.jpg

Daniel Ricciardo gelooft dat zijn agressieve inhaalmanoeuvres in zijn debuutseizoen bij Red Bull het inhalen in de Formule 1 naar een ander niveau heeft gebracht.

Ricciardo begint dit weekend aan zijn honderdste en laatste Grand Prix voor Red Bull aangezien hij na dit seizoen verkast naar Renault. De Australiër heeft dat moment aangegrepen om te reflecteren op de bijzondere prestaties die hij met de Oostenrijkse formatie behaalde. Vooral 2014 was een memorabel seizoen voor Ricciardo die begon naast viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel en alle drie de overwinningen van het team dat jaar pakte.

"Dat jaar was denk ik het leukste seizoen en de belangrijkste in mijn carrière", zei Ricciardo in zijn terugblik op zijn Red Bull-tijd. "De overwinningen waren groots, ik had een geweldig gevecht met Fernando [Alonso] in Duitsland waar we een hard maar eerlijk raceten. Hij was na afloop lovend over mij."

Hij vervolgde: "Ik denk dat 2014 mij niet alleen gevormd heeft en gezorgd heeft voor mijn aanpak in de races daarna, ik denk dat het niveau van inhaalacties anders is geworden sindsdien. Mensen haalden niet in op de manier zoals ik dat deed, het van ver komen en proberen om grootse acties te proberen. Misschien hebben ze geleerd van de manier waarop ik reed, misschien heb ik het niveau veranderd en mensen laten zien wat mogelijk was. De coureurs waren daarna gretig om het ook te proberen. Het klinkt misschien een beetje eigenwijs, maar ik geloof echt dat het zo is."

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.