Ga naar inhoud

De Silvestro testrijder voor Formule E-team Venturi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De Silvestro testrijder voor Formule E-team Venturi.

323776.jpg

Simona de Silvestro wordt komend seizoen de officiële testrijder van het Venturi Formule E-team. Dat heeft de renstal dinsdag bekendgemaakt.

De Silvestro reed een volledig seizoen in 2015/2016 nadat ze tijdens de laatste race van het eerste Formule E-seizoen debuteerde. Ze koos daarna voor een vervolg van haar carrière in het populaire Australische Supercars-kampioenschap waar ze voor Nissan Motorsport uitkwam. In 2019 blijft ze ook in dat kampioenschap actief, maar werkt ze tegelijkertijd samen met Felipe Massa en Edoardo Mortara. De eerste klus voor Venturi volgt na de openingsrace in Saudi-Arabië als daar nog een post-race test afgewerkt wordt.

"Ik ben heel blij dat ik terug mag keren naar de Formule E als testcoureur voor het Venturi Formule E-team en ik ben Susie Wolff (teambaas) en Gildo Pastor (Venturi's President) dankbaar voor deze kans", zei De Silvestro. "Sinds ik in het tweede seizoen heb gereden, heb ik de ontwikkelingen in de klasse altijd met veel interesse gevolgd. De komst van de Gen2-bolide is een geweldige mijlpaal voor het kampioenschap en ik ben blij met een actieve rol in dit project."

Met medewerking van Alex Kalinauckas

Bron gpupdate

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.