Ga naar inhoud

Alonso: "Ga nog veel meer doen dan Indy 500 en WEC in 2019

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Alonso: "Ga nog veel meer doen dan Indy 500 en WEC in 2019.

323709.jpg

Fernando Alonso rijdt aankomend weekend in Abu Dhabi zijn - voorlopig - laatste Formule 1-race. Zijn raceschema voor 2019 is nog niet al te vol, maar zijn fans hoeven zich geen zorgen te maken.

De tweevoudig wereldkampioen neemt komend jaar een sabbatical van de Formule 1 en gaat zijn heil elders zoeken. Alonso staat in elk geval aan de start van het World Endurance Championship met de 24 uur van Le Mans en de Indy 500. Verder is zijn agenda nog aardig leeg.

"Ik ga nog veel meer doen. Beetje bij beetje zal ik dat bekendmaken", bevestigde Alonso. "Indy is de eerste. Buiten de drie races van het WEC staan er nog vier testsessies gepland. Voeg dat bij de drie raceweekends en je komt al tot zeven tot juni, plus de IndyCar-tests en de twee weken van de Indy 500. Als je mijn agenda tot juni bekijkt, staan er maar twee of drie vrije weekenden in. Het lijken misschien maar weinig races maar er gaat veel tijd zitten in de voorbereiding."

Een terugkeer naar de 24 uur van Daytona in januari sluit de Spanjaard niet uit: "Er zijn een paar iconische circuits, iconische races die ik vermoedelijk toevoeg aan mijn programma. Daytona heeft bepaalde voordelen: het is midden januari wanneer het in Florida lekker weer is. De race is uitdagend en de manier waarop ze in Amerika racen, met de Safety Cars om het veld bijeen te houden, is erg leuk."

Bron gpupdate

• Vind ik leuk 1

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.