Ga naar inhoud

Officieel: Robert Kubica keert terug in F1 met Williams

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Officieel: Robert Kubica keert terug in F1 met Williams.

323777.jpg

Het sprookje is nu echt werkelijkheid. Robert Kubica maakt in het Formule 1-seizoen 2019 zijn comeback voor Williams. Dat heeft het team in Abu Dhabi aangekondigd.

De Pool was afgelopen jaar achter de schermen actief als test- en reservecoureur voor het Williams F1 Team maar promoveert in 2019 naar het racestoeltje. Kubica gaat een team vormen met debutant George Russell.

De rijder uit Krakow maakte in 2006 al zijn racedebuut in de koningsklasse van de autosport en scoorde in 2008 in de Grand Prix van Canada zijn eerste overwinning. In 2010 stapte Kubica over naar Renault en had zelfs een voorcontract met Ferrari op zak, tot het in de winter van 2011 mis ging. Bij een rallycrash raakte de publiekslieveling zwaargewond aan zijn rechterzijde. De afgelopen jaren werkte hij hard aan een comeback. Die komt er in 2019.

"Dat ik terug op de F1-grid sta is een van de grootste verwezenlijkingen in mijn leven", vertelt Kubica. "Ik wil eerst en vooral iedereen bedanken die me tijdens een moeilijke periode heeft geholpen. Het is een lange tocht geweest om terug te keren op de Formule 1-grid. Het leek eerst onmogelijk, maar nu kan ik eindelijk zeggen dat ik in 2019 op de startgrid zal staan. Nu begint de uitdaging op het circuit met Williams. Met veel toewijding zullen George en ik samenwerken om op te schuiven op de grid. Ik wil ook Sir Frank en Claire bedanken voor deze kans. Ik kan niet wachten om eraan te beginnen."

Bron gpupdate

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.