Ga naar inhoud

120 lampjes hangen weer in Kerstboom in IJsselstein

dreka

Aanbevolen Berichten

120 lampjes hangen weer in Kerstboom in IJsselstein.

120-lampjes-hangen-weer-in-kerstboom-in-

De Grootste Kerstboom in IJsselstein gaat dit jaar definitief aan. De voorbereidingen voor de 20ste ontsteking zijn al begonnen. De lampjes zijn uitgebreid getest en worden alweer opgehangen (zie filmpje). Het ontstekingsmoment is zaterdag 8 december om 20.30 uur.

Vorig jaar sloeg één dag voor de ontsteking de bliksem in de mast wat onherstelbare schade aanrichtte. Dit voorjaar kon de organiserende stichting Grootste Kerstboom starten met de ontwikkeling van nieuwe verlichting.

Door de 120 nieuwe lampen is de Grootste Kerstboom bij goed weer vanaf tientallen kilometers afstand te zien.

Voorzitter Mieke Kromwijk van de stichting De Grootste Kerstboom: “De boom leeft bij heel veel mensen binnen en buiten de regio. Dat is dit jaar opnieuw gebleken. Wij zijn heel blij met de hulp die we hebben gekregen. Nog even en de verlichting gaat weer aan. We hebben er veel zin in.”

In 1992 onderging de Gerbrandytoren voor het eerst een Kerst-metamorfose. De Grootste Kerstboom brandt continu van zaterdag 8 december 2018 tot en met zondag 6 januari 2019.

Geld doneren kan nog steeds via Degrootstekerstboom.nl. Dit kan al vanaf 10 euro per jaar. [Radio.NL]
Foto: Nico Rijsman / Peter Vos

Bron radio.nl

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

HALLO DREKA,

GA JE ER OOK NAAR TOE ALS DIE AANGESTOKEN WORD.

VOOR MIJ IS HET VLAKBIJ WOON ZELF IN NIEUWEGEIN.

OF IS HET VOOR JOU TE VER WEG?

GROETJES,

SJORS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjors .

Ik ga wel kijken ,maar weet nog of ik ga  als ie aangesloten wordt, daar ben ik nog nooit bij geweest .

Is hier denk ik 30 km vandaan , als ik in de avond op de kanaaldijk fiets dan zie ik de verlichte kerstboom branden.

Foto's maken wij altijd vanaf de Lekdijk bij Vianen, en Nieuwegein is lekker dichtbij.

Deze foto is van mijn vrouw ,wordt gebruikt door mediamagazine , hopelijk brand ie beter als vorig jaar.

Groetjes dreka

kerstboomlopik.jpg.thumb.jpg.1f3f8da28bcf5ec6dd6bb1b4a0104a97.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.