Ga naar inhoud

Wolff: "Na binnenhalen titel is Hamilton nog beter gaan rijden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wolff: "Na binnenhalen titel is Hamilton nog beter gaan rijden.

323890.jpg

De Formule 1 heeft de afgelopen weken kennis gemaakt met een nieuwe Lewis Hamilton, stelt Mercedes-teambaas Toto Wolff. In 2015 en 2017 veroverde Hamilton ook voortijdig de wereldtitel, waarna hij in beide jaren geen races meer won. Dit seizoenen zegevierde de Brit, na in Mexico zijn vijfde wereldtitel te hebben gegrepen, echter nog in de daaropvolgende wedstrijden in Brazilië en Abu Dhabi.

"Na het veroveren van de rijderstitel is hij eigenlijk nog beter gaan rijden. Hij is zo geïntegreerd binnen het team dat alleen de rijderstitel voor zijn gevoel niet genoeg was. Hij wilde ook het kampioenschap bij de constructeurs binnenhalen. Voor een coureur is dat heel vreemd, aangezien ze op de rijderstitel gefocust zijn", aldus Wolff. Mede dankzij de zege van Lewis Hamilton in Brazilië prolongeerde Mercedes ook haar titel bij de teams. "Na het veroveren van deze constructeurstitel zag je op zijn gezicht bijna meer opluchting en blijdschap dan na de eerste. Daarom heeft hij zijn voet niet voortijdig van het gaspedaal gehaald. Het is een nieuwe Lewis."

"Ik wilde de limieten blijven opzoeken en het seizoen zo goed mogelijk afsluiten", vult Hamilton aan. "Deze sterke basis kan ik dan namelijk meenemen naar het begin van volgend jaar. Volgens mij was dat in het verleden ook goed. Het was geen ramp dat ik destijds niet meer won nadat ik het kampioenschap had veroverd, maar ik ben zeker blij met hoe het dit jaar is gegaan."

Met medewerking van Jonathan Noble

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.