Ga naar inhoud

Officieel: Stroll in 2019 teamgenoot Perez bij Force India

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Officieel: Stroll in 2019 teamgenoot Perez bij Force India.

image.png.dd4f1ea3fc59d7a571da91cb83058d98.png

Het was al maanden het best bewaarde geheim van de Formule 1, maar nu is er ook officieel witte rook: Lance Stroll rijdt in 2019 voor Force India. Hij zal daar de nieuwe teamgenoot van Sergio Perez worden, waarmee hij Esteban Ocon opvolgt.

Sinds het faillissement van Force India en de overname door een consortium onder leiding van Lawrence Stoll was het toekomstperspectief al meteen knip en klaar: zoonlief Lance zou volgend seizoen promoveren richting Force India. De Canadees kan bij Williams maar weinig potten breken, maar wil bij Force India eindelijk ontdekken wat hij kan uitrichten in een competitieve auto. Er was zelfs lange tijd sprake van dat hij deze kans in 2018 al zou krijgen, al mocht Esteban Ocon - die volgend jaar overigens als derde Mercedes-rijder aan de zijlijn staat - het seizoen gewoon afmaken bij het team van Otmar Szafnauer.

De Canadees zei over zijn nieuwe deal: "Dit is het begin van een ongelofelijk spannende reis in mijn Formule 1-carrière. Ik kijk ernaar uit samen te werken met dit succesvolle team met een geweldige cultuur. Het is een nieuwe uitdaging en die ga ik graag aan."

Teambaas Otmar Szafnauer voegde toe: "Ik ben blij dat we de komst van Lance eindelijk kunnen bevestigen. Dit geeft ons een mooie line-up met een perfecte mix van jeugd, talent en ervaring. Lance is pas twintig jaar oud en heeft al twee jaar Formule 1-ervaring op zak, met daarbij een eerste startrij en een podium. We zien enorm veel potentie in hem en we zijn ervan overtuigd dat we een omgeving kunnen creëren waarin hij opbloeit."

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.