Jump to content

Featured Replies

Na een reeks pogingen om  op een VU+Ultimo4K  de nederlandse zenders te bekijken met een abonnement van Joyne en het  populaire belgische pakket met een module van CanalDigitaal/TV Vlaanderen  heb ik de moed opgegeven er zelf nog uit te komen.

De zenders  in het Joyne pakket werken prima evenals de free to air zenders. Het pakket van TV Vlaanderen werkt heel even na een nieuwe installatie maar vervalt  nadat een andere zender werd gekozen of de recaiver  op standby ging.  Gelukkig is de belgische vestiging van Canal Digitaal/TV Vlaanderen een stuk makkelijker telefonisch te bereiken dan  de nederlandse. De vruchteloze reeks van pogingen om de  CI+ module goed werkend te krijgen doet vermoeden dat de oorzaak in  de module zelf zit.  Dat wordt nu verder onderzocht.

De initiatieven om  de module werkend te krijgen heeft ook kennismaking opgeleverd met  verschillende images.  Hoewel het maken van een WLAN verbinding tot op heden alleen (probleemloos) lukte met de VTi Images, kies ik voorlopig toch voor Open Black Hole.  VTi heeft voor mij als (groot) nadeel dat de satelliet waarop Joyne de zenders aanbiedt  niet in de zenderlijst voorkomt en daardoor de tunerconfiguratie en vervolgens de zenderkeuze niet lukt.

Groetjes Ad

Hallo Ad.

Hopelijk wordt het opgelost met de TV Vlaanderen module, al heb ik gelezen dat 2 cams in de VU + toch een probleem zijn.

Hopelijk weet je ook , dat met dreamset of Dreambox Edet zo een andere zenderlijst in je ontvanger kan zetten , zoals die van Hans of Satje , waar de Joyne kanalen in zitten, met handmatig zoeken vind mijn ontvanger zonder problemen de Joyne zenders , maar heb geen Abbo , dus kan niet kijken.

Kijk hier even bij de uitleg van Piet hoe je een kanalenlijst in je ontvanger kan zetten.

Succes Ad.

• Author

Gisteren nieuwe CI module van TV Vlaanderen ontvangen en geplaatst.

De oude module die niet goed werkte stuurde ik op naar Zaventem waar die getest zou worden.  klaarblijkelijk is daar (direct) vastgesteld dat de module zelf niet in orde was.  De nieuwe ervaring is slechts van een avond maar de oude problemen,  instellingen die  direct verdwenen na een zenderwisseling, lijken weg.  Afhankelijk van de gekozen positie, slot 1 of slot 2  blijft  de Joyne resp de CD module nu  ook na een zenderwisseling gewoon werken. Alleen de module in het bovenste slot wordt direct na de zenderkeuze  aangeschakeld.  De rest van  mijn probleem, het kunnen gebruiken van 2 (in de ontvanger geplaatste) modules blijft dus bestaan en lijkt  een VU+(Ultomo4K) tekortkoming.  Het is natuurlijk wel  bijzonder dat een fabrikant een  apparaat op  de markt brengt  met de mogelijkheid om 2 (CI+) modules te plaatsen (fysieke aanwezigheid van 2 slots) terwijl er maar één  kan worden gebruikt.

Ik zal  ook nog wel gaan uitproberen of  de werking afhankelijk is van het Image

natuurlijk voor eenieder: feestelijke geluksdagen zoals de zuiderburen zeggen Ad

Ik kan bevestigen dat VTI werkt met 2ci+ voor ziggo (oud UPC)

maar dan heb je een ander probleem met de satellieten en zenderlijst, heb je de hanslijst al geprobeert?

grtz

razors

Hallo Ad.

Jammer dat je probleem blijft , met deze nieuwe ontvanger.

Ook de problemen met de VU ,deze ontyvanger heb ik gelukkig al jaren geleden weggedaan , ik weet niet of jou probleem  , met mijn Gigableu Quad 4k opgelost zou zijn, ik zag dat ze bij het PLI forum. ook niet echt een oplossing hebben voor dit probleem , al mag ik daar niet zeggen dat de VU , te veel mankementen heeft, hahhahaha.

Succes dreka

• Author

Begin januari zal ik zeker  VTi weer proberen, wellicht zijn dan ook nog wat meer kinderziektes uit de nieuwste versie verdwenen.

Vooralsnog  dank voor de goede suggesties   Gewoon Ad