Ga naar inhoud

BMW roept Wittmann op voor eerste Formule E-test

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

BMW roept Wittmann op voor eerste Formule E-test.

image.png.944e8c3f3ee382f8b99450e7f6a8f920.png

Door: Mark Bremer.

Tweevoudig DTM-kampioen Marco Wittmann is door BMW opgeroepen volgende week in actie te komen tijdens de Formule E-test in Marrakesh. Het is voor de Duitser zijn eerste optreden in de Formule E-wagen.

Wittmann debuteerde in 2013 bij het merk uit Beieren en won sindsdien elf races en twee kampioenschappen. De coureur was voorheen sceptisch over de volledig elektrische klasse, maar noemde de Gen2-wagen eerder “zeer aantrekkelijk”.

“Ik heb de Formule E tot nu toe van een afstandje gevolgd”, zei Wittmann. “Ik vind het fascinerend om de BMW iFE.18 een keer te testen. Ik denk dat de nieuwe Formule E-wagens heel aantrekkelijk zijn voor coureurs en kijk uit naar de test. Uiteindelijk ligt mijn hart nog altijd bij de DTM, maar ik sta zeker open voor een nieuwe uitdaging. Gelukkig heeft BMW Motorsport een zeer breed programma waardoor we allerlei zaken kunnen proberen.”

Wittmann is niet de enige coureur van naam die in Marokko gaat testen met een Formule E-wagen. Eerder werd duidelijk dat Sergey Sirotkin gaat testen voor Mahindra, ook Pietro Fittipaldi, Bruno Spengler en Jamie Green mogen zich tijdens de post-race test melden.

BMW-coureur Antonio Felix da Costa won vorige maand de eerste Formule E-race met de nieuwe wagens.

image.png.527143ff52e4b44691e1f9dca2f1d1e7.png

Bruno Spengler, BMW iFE.18

Photo by: BMW AG

Bron Motorsport.com

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.