Ga naar inhoud

Vettel lovend: "Michael zou extreem trots zijn op Mick

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vettel lovend: "Michael zou extreem trots zijn op Mick.

image.png.e144fca8557594f2d3d453547f3c95de.png

Ferrari F1-coureur Sebastian Vettel heeft met Mick Schumacher de tweede plaats in de Race of Champions Nations Cup bemachtigd. Na afloop was de oudste van de twee Duitsers lovend over zijn jongere pupil.

Het tweetal moest in de finale het hoofd buigen voor Team Nordic. Desondanks liet vooral ROC-debutant Mick Schumacher een uitstekende indruk achter. Hij versloeg in de finale Johan Kristoffersson om de kansen van Duitsland in leven te houden, nadat hij in de halve finale al afrekende met drievoudig Indy 500-winnaar Helio Castroneves van Team Brazilië. Volgens Vettel zou vader Michael Schumacher, waarvan de gezondheidssituatie na diens ski-ongeval nog altijd onduidelijk is, trots zijn op de prestaties van Mick.

"Uiteraard is het speciaal om een team te vormen met Mick. Bij mijn debuut in de Race of Champions keek ik toe hoe Michael reed en nu doe ik dit met zijn zoon", zei de viervoudig Formule 1-coureur na afloop van de Nations Cup. "Ik weet zeker dat Michael extreem trots zou zijn op zijn zoon. Mick en ik mogen trots zijn op wat we bereikt hebben. Het was niet gemakkelijk om zo ver te komen. In de finale streden we tegen twee groot kampioenen, die veel gevoel hebben voor dergelijke wagens."

De jongste van de twee Duitsers vulde aan: "Het was een geweldige ervaring en het is heel cool om dit samen met Sebastian te hebben gedaan. Ik weet zeker dat we zonder hem nooit zo ver waren gekomen. De tweede plaats is natuurlijk niet goed genoeg maar er zat niet meer in."

Bron gpupdate

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.