Ga naar inhoud

Zhou verruilt Ferrari Academy voor rol bij Renault F1

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zhou verruilt Ferrari Academy voor rol bij Renault F1.

image.png.db88577ea3bc76a14078eb581331ae61.png

Guan Yu Zhou wordt komend seizoen de test- en ontwikkelingscoureur van het Renault Sport F1-team. De Chinese rijder, die zijn F1-werkzaamheden gaat combineren met een Formule 2-programma bij UNI-Virtuosi, komt uit het opleidingsprogramma van Ferrari.

De 19-jarige Zhou was afgelopen seizoen actief in het EK Formule 3 en werd derde met Prema Racing. Zhou gaat simulatorwerk doen voor het fabrieksteam van Renault en wordt bovendien betrokken bij de bijeenkomsten met de engineers. "Renault is een zeer ervaren en professioneel team, het is voor mijn carrière heel goed dat ik met hen samen mag werken", vertelde Zhou in gesprek met Motorsport.com. "Nu kan ik meer leren over alles wat er gebeurt in de Formule 1 met het team, de mensen en de sponsoren. Dit kan van grote waarde zijn voor mijn verdere carrière. Het is zijn om aan te sluiten bij zo'n grote familie."

Zhou denkt dat de werkzaamheden bij Renault geen hinder gaan vormen bij zijn debuut in de Formule 2. Hoewel UNI-Virtuosi op papier een nieuw team is in de opstapklasse, heeft de formatie veel personeel overgenomen van Russian Time. De coureur heeft reeds getest voor UNI-Virtuosi. "De Renault Academy is een grote operatie met voldoende ondersteuning voor de coureurs", zei Zhou, die reeds in het Verenigd Koninkrijk woont. "Ik weet zeker dat ik me daardoor snel aan kan passen in de Formule 2 en hopelijk goede resultaten kan scoren."

Terwijl Zhou de Ferrari Driver Academy verlaten heeft, presenteerde het opleidingsprogramma van de in Maranello gevestigde fabrikant afgelopen weekend Mick Schumacher als nieuwe aanwinst.

Met medewerking van Jack Benyon .

Bron gpupdate

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.