Ga naar inhoud

Braziliaan Collet toegevoegd aan Renault Sport Academy

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Braziliaan Collet toegevoegd aan Renault Sport Academy.

image.png.d73a502786defb2d6889db7edfb059f5.png

Het Braziliaanse racetalent Caio Collet is opgepikt door Renault. Zo is dinsdag formeel bevestigd. De 16-jarige coureur uit Sao Paulo werd vorig jaar kampioen in de Franse Formule 4 en onderdeel van het prijzenpakket van die raceklasse is een plek in de Renault Sport Academy.

Caio wordt voor 2019 ondergebracht in de vernieuwde Formule Renault Eurocup, waarin hij voor de regerend kampioenen van R-ace GP zal uitkomen. "Ik ben erg blij dat ik in de Renault Sport Academy wordt opgenomen", reageert Caio, die vorig jaar 7 van de 21 races op zijn naam schreef in de Franse Formule 4. "Ik wist dat ik als prijs voor het winnen van de Franse F4 de kans zou krijgen om bij dit programma te komen, dus dat was afgelopen seizoen een enorme bron van motivatie voor me. De honger om mijzelf te bewijzen zal alleen maar toenemen, aangezien ik nu aan Renault wil laten zien dat ik thuishoor in de Academy. Dit houdt in dat ik een succesvol seizoen op de baan wil hebben in de Formule Renault Eurocup. Ik zal hard werken om mijn doelen te halen en kan niet wachten om met Renault te gaan werken en gebruik te maken van hun support."

Renault maakte eerder op dinsdag bekend voormalig Ferrari-junior Guan Yu Zhou te hebben aangetrokken als test- en ontwikkelingscoureur voor het Formule 1-team.

Bron gpupdate

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.