Ga naar inhoud

Wehrlein na mislopen zege: "Alleen teleurgesteld over straf"

dreka

Aanbevolen Berichten

Wehrlein na mislopen zege: "Alleen teleurgesteld over straf.

image.png.c678c029c772a42d0015a049b6697ba2.png

Pascal Wehrlein leek in Mexico-Stad voor een sensatie te zorgen door in nog maar zijn derde Formule E-race te winnen vanaf pole-position. Vlak voor de finish verloor hij echter snelheid doordat hij door zijn energie heen was, met als gevolg dat Lucas di Grassi hem op de valreep passeerde.

De 24-jarige Duitser werd vervolgens teruggeworpen naar de zesde plaats, omdat hij een penalty had gekregen voor het afsnijden van de chicane tijdens zijn duel met Di Grassi in de slotfase van de wedstrijd. Wehrlein liet nadien weten vooral te balen van de straf die hij had gekregen, en niet zozeer van het mislopen van zijn eerste Formule E-zege. "Waar ik niet blij mee ben, is de penalty", zei hij tegen Motorsport.com. "We hebben het niet verdiend om van de tweede plaats terug te worden gezet naar P6. Ik heb geen voordeel gehad van mijn moment in de chicane, maar de stewards dachten daar anders over en besloten mij een straf te geven."

"Iedereen heeft gezien hoe ik na dat moment mijn snelheid liet zakken", vervolgde Wehrlein. "Ik lag eerst drie of vier seconden voor. Ik ging pas weer op het gas toen ze vlak achter me zaten. Dit is het enige waar ik teleurgesteld over ben", aldus de voormalig Formule 1-coureur. "Ik ben niet teleurgesteld over het feit dat ik in de laatste 50 meter zonder energie kwam te zitten, want dat hoort bij de Formule E, en ik zal ervoor zorgen dat dit mij niet weer overkomt."

Dat Wehrlein vlak voor de finish geen energie meer had, kwam volgens hem doordat hij eerder in de race hard moest pushen om vooraan te blijven. "Achteraf realiseer je je dat je het hier en daar net even iets anders had moeten doen. Dit was echter mijn eerste race waarbij dit een factor was. Ik ben uiteindelijk vrij tevreden over hoe de wedstrijd is verlopen", zei hij daarover. "50 meter is niet veel. Het is 10 of 20 meter eerder van het gas voor één bocht."

Met medewerking van Alex Kalinauckas

Bron gpupdate.net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.