Ga naar inhoud

Honda komt met kleine aanpassingen om pasvorm RB15


dreka
 Delen

Aanbevolen Berichten

Honda komt met kleine aanpassingen om pasvorm RB15.

image.png.cc8aa2bcb72475031726ec961f781aab.png

Honda is van plan om voor de seizoensopener in Australië nog een paar kleine wijzigingen door te voeren aan de motor. Achteraf gezien blijkt de power unit namelijk toch iets te krap te zijn verpakt in de Red Bull RB15.

"Er is geen serieus probleem met de huidige manier waarop de motor geïnstalleerd is, maar er zijn wel een paar punten van zorg als gevolg van de krappe verpakking", laat Toyoharu Tanabe, technisch directeur bij Honda, aan Motorsport.com weten. "De vorm is een klein beetje te agressief, dus die moeten we iets gaan aanpassen. Het is niet iets waar we ons grote zorgen over maken."

Tanabe zegt dat er op het circuit al een en ander is gedaan om de situatie te verbeteren, maar dat in de fabriek ook nog aan een permanente oplossing zal worden gewerkt in de vorm van een iets gewijzigd ontwerp voor de power unit. "Het is niets ernstigs", aldus Tanabe, die toegaf dat hij wel een beetje nerveus was tijdens de testdagen in Spanje. "We kunnen klaar zijn voor de race met de onderdelen die in Barcelona problemen gaven."

Op de vraag wanneer hij tevreden is wat betreft de prestaties van de motor, laat Tanabe met een glimlach weten: "Eigenlijk nooit!" Op serieuze toon: "Natuurlijk hebben we een doel en we zullen tijdens het seizoen ook steeds een doel hebben. We zijn op het moment echter nog niet vol vertrouwen over de prestaties. Er zijn nog steeds punten waar we aan moeten werken om onze concurrenten bij te halen."

Hoewel Red Bull vorig jaar vier races wist te winnen, had het team met Renault als motorleverancier meerdere tienden achterstand aan het begin van het seizoen. De verwachting is dat Red Bull met de Honda-krachtbron aan het begin van 2019 in een vergelijkbare situatie zal zitten. Tanabe: "We hebben niet honderd procent van de onderdelen opnieuw bekeken, maar wel bijna allemaal. Vervolgens hebben we kleine aanpassingen gedaan voor het gewicht of de betrouwbaarheid. Bij de interne verbrandingsmotor hebben we gemikt op een grotere efficiënte van de verbranding. Zo proberen we de motor stapsgewijs te verbeteren."

Met medewerking van Scott Mitchell

Bron gpupdate.net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
 Delen

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.