Ga naar inhoud

Verstappen deed amper oog dicht voor eerste Honda-test

dreka

Aanbevolen Berichten

Verstappen deed amper oog dicht voor eerste Honda-test.

image.png.79c05f4ee9fb95d40cadad4b20721735.png

Max Verstappen zal volgende week aan zijn eerste Grand Prix met een Honda-motor beginnen, maar heeft er tijdens een shakedown op Silverstone en twee testweken in Spanje vast kennis mee kunnen maken. De Nederlandse coureur zegt zich lange tijd niet zo enthousiast te hebben gevoeld.

Honda is vanaf dit seizoen de nieuwe motorleverancier van Red Bull, dat eerder samenwerkte met Renault tot de twee met een 'vechtscheiding' uit elkaar gingen. Voorafgaande aan de wintertests had Max Verstappen al veel zin om in de nieuwe wagen te kruipen. "Ik kon niet wachten tot de filmdag op Silverstone. Ik wilde graag aan de slag en ontdekken hoe de motor zich gedroeg. De nacht ervoor heb ik amper geslapen. Ik ben al lang niet meer zó enthousiast geweest", vertelt Verstappen in een exclusief interview met Motorsport.com.

"Het is een nieuw project met Honda en het is ontzettend belangrijk om alles te begrijpen. De tests zijn er om je zo goed mogelijk te kunnen voorbereiden op de seizoensstart, want daarna heb je niet veel tijd om dingen aan te passen", laat de vijfvoudig Grand Prix-winnaar verder weten. Ook al bestrijken de hooggespannen verwachtingen van Red Bull de langere termijn, de positiviteit over het begin van het seizoen blijft hoog. "Het is een frisse start en iedereen kijkt ernaar uit om samen te werken en sterke resultaten te behalen. De sfeer in het team is erg positief en het is denk ik goed om alleen al zoveel motivatie te hebben."

Met medewerking van Scott Mitchell

Bron gpupdate.net.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.