Ga naar inhoud

Formule 1-racedirecteur Charlie Whiting overleden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Formule 1-racedirecteur Charlie Whiting overleden.

image.png.0eb393f4056e7f14f45fc24fad3201b9.png

Formule 1-racedirecteur Charlie Whiting is in de nacht van woensdag op donderdag overleden in Melbourne. Zo heeft de internationale autosportbond FIA bevestigd. De Brit is 66 jaar geworden.

Whiting, die in Australië was voor de eerste race van het Formule 1-seizoen 2019, is overleden aan de gevolgen van een longembolie. "Tot mijn grote droevenis heb ik kennisgenomen van het plotselinge overlijden van Charlie", laat FIA-president Jean Todt in een statement weten. "Ik heb Charlie Whiting vele jaren gekend. Hij was een geweldige racedirecteur, een centraal en uniek persoon in de Formule 1, die de ethiek en ziel van deze fantastische sport belichaamde. De Formule 1 heeft met Charlie een trouwe vriend en een charismatische ambassadeur verloren. Mijn gedachten en die van de FIA en complete autosportgemeenschap gaan uit naar zijn familie, vrienden en alle Formule 1-liefhebbers."

Whiting was sinds 1988 werkzaam voor de internationale autosportfederatie FIA en bekleedde de functie van racedirecteur sinds 1997. Formule 1-baas Ross Brawn: "Ik kende Charlie al zo lang ik in de autosport actief ben. We hebben samengewerkt als monteurs, zijn vrienden geworden en hebben ontzettend veel tijd met elkaar doorgebracht op circuits over de hele wereld. Ik werd bevangen door een intens verdriet toen ik het tragische nieuws hoorde. Ik ben er kapot van. Dit is niet alleen een groot verlies voor mij persoonlijk, maar voor de hele Formule 1-familie, de FIA en autosport als geheel. Onze gedachten gaan uit naar zijn familie."

Bron gpupdate.net.

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.