Ga naar inhoud

Motorprobleem Gasly "tegen zaterdag opgelost

dreka

Aanbevolen Berichten

Motorprobleem Gasly "tegen zaterdag opgelost.

image.png.99f3cdd6c3b3428bc4f0cd033b1a1009.png

Pierre Gasly kwam in de tweede training voor de Australische Grand Prix Formule 1 in de problemen met een verlies aan vermogen, maar volgens Honda hoeft Red Bull zich geen zorgen te maken.

Red Bull en Honda kenden een goede eerste dag in Melbourne, tot Gasly aan het einde van de tweede sessie een motorprobleem meldde. Red Bull riep de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen meteen naar binnen. "We hadden een klein beetje verlies van het vermogen in de laatste ronde, dus we besloten gelijk de pitstraat in te rijden om ernaar te kijken. Op dit moment zijn we het nog aan het analyseren, ik kan er verder nog niets over zeggen", aldus de Franse coureur tegen onder andere Motorsport.com.

Honda onderzocht het probleem en bevestigde dat er een klein, niet nader genoemd motorprobleem was opgetreden. De Japanse constructeur benadrukte echter dat Red Bull zich geen zorgen hoeft te maken. Het probleem zou tegen zaterdag opgelost moeten zijn.

Gasly was vierde in de tweede training op acht tienden van de leidende Mercedessen. De 23-jarige Fransman zat uiteindelijk maar 42 milliseconden achter teamgenoot Max Verstappen en mag best tevreden zijn. "Het was een prima dag voor ons, we hebben veel dingen kunnen doen", vulde hij aan. "Ik was erg blij om de baan op te mogen en deed zoveel ik kon. Ik voelde me beter tijdens de tweede vrije training dan tijdens de eerste. We hebben een duidelijke richting gevonden voor Australië en de motor."

Wel is Gasly net als Max Verstappen opgevallen hoe snel Mercedes is. "We hebben kunnen zien dat ze snel zijn, zoals we hadden verwacht. Op het moment proberen we ons te focussen op hoe we het meeste uit ons pakket kunnen halen en dingen voor zaterdag te vinden."

Met medewerking van Erwin Jaeggi

Bron gpupdate.net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.