Ga naar inhoud

Welkom Mr DVB

SatellietSupport

Aanbevolen Berichten

Welkom Mr DVB op SatellietSupport

We wensen je veel plezier en als je vragen hebt stel ze gerust.

We stellen het op prijs als je jezelf voorstelt in dit draadje.

Maak je niet teveel zorgen over de locatie waar je post, mocht deze minder geschikt zijn dan lossen we dat op!

Groetjes,

SatellietSupport

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mr DVB.

Welkom op het forum , we hoepen je hier vaak te zien , en vragen staat vrij.

Succes dreka

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet hobbyist en perfectionist sinds de lancering van de Astra 1A (december 1988).

Schotels: Draaibare Triax TDS 88, Triax TDS 78 met 6 lnb’s en een Triax TDS 64 voor de Eutelsat 5 West.

De TDS 78 zal worden vervangen door een Cahors Big Bisat.

LNB’s: Inverto Black Ultra en Alps.

Ontvangst: draaibaar van 52.5 oost tot 22 graden west. Vast 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, 9.0 en 4.8 graden oost, en 5 graden west.

Ontvangers: Xsarius Sniper HD Combo, Cahors VEOX (Fransat), Strong SRT-7805 (HD+ Duitsland), Next Minix HD Punto (BISS decodering), etc.

CAM modules: Fransat (2x)

Kabel: Caiway

image.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier op SatellietSupport MR DVB,  :thumb: Leuke opstelling van je schotels, je kan er zo altijd makkelijk bij.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te lezen "Mr DVB" :thumb:

Mooie installatie laat je zien, het ziet er netjes uit :applaus:

Veel hobby plezier hoef ik je niet te wensen want dat heb je al :lol:

Have fun en bedankt voor je post!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, vogelaar zei:

Welkom hier op SatellietSupport MR DVB,  :thumb: Leuke opstelling van je schotels, je kan er zo altijd makkelijk bij.

Dat klopt, ideaal voor het uitrichten en finetunen.

Tevens kan ik alles ook eenvoudig onderhouden. Een ander voordeel is dat ze niet (direct) zichtbaar zijn voor buren en voorbijgangers en er derhalve voor niemand dus reden kan zijn om te klagen. Behalve voor mijn vrouw natuurlijk ?

De Big Bisat gaat dus de 78 cm Triax vervangen en indien ik in plaats van voor de Turksat (op 42 graden oost) voor de Eutelsat op 5 graden west kies dan kan ook de 64 cm Triax weg.

Het geheel wordt aangestuurd middels een DiSEqC 1.1 en twee DiSEqC 1.0 switches van Spaun.

image.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is nog niet oud zo te zien, het glimt en ziet er zo schoon uit allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, vogelaar zei:

Dit is nog niet oud zo te zien, het glimt en ziet er zo schoon uit allemaal.

Dat komt vooral omdat ik er zo goed bij kan.

Op de foto, van vandaag, is de achterzijde van de 78 cm Triax te zien, deze heb ik in september 2016 geplaatst ter vervanging van een 85 cm Philips schotel.

De onderstaande foto is van de oorspronkelijke configuratie, met de Philips schotel en de 2 Triax schotel met de oude (toen nog) rode logo’s.

image.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Werk in uitvoering

De Triax TDA-78 is vervangen door een Cahors Big Bisat.

Nu alles nog finetunen en de coaxkabels en DiSEqC switches netjes wegwerken.

Posities: Oost 42, 36, 28.2, 23.5, 19.2, 13, 9 en 4.8.

De Triax TDA-64 staat vast op de Eutelsat 5 West gericht en de draaibare TDA-88 op de voor mij meest oostelijke positie van 52 graden op de TurkmenÄlem-MonacoSat.

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost die Triax niet wat signaal voor de Cahors, hij zit er toch iets voor?

En heb je je Triax begrenst, het lijkt of die tegen je Cahors aan draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vogelaar zei:

Kost die Triax niet wat signaal voor de Cahors, hij zit er toch iets voor?

En heb je je Triax begrenst, het lijkt of die tegen je Cahors aan draait.

Dat zijn inderdaad twee vraagstukken die vooraf ook had.

In de praktijktesten heb ik nog geen procent/dB verschil gemerkt in de signaalsterkte van de door de Big Bisat ontvangen satellieten wanneer ik de Triax naar het Westen wegdraai. Er treedt dus schijnbaar geen (merkbaar) verlies op.

De draaibare Triax stopt bij 52 graden oost nét voor de Cahors. Daar ben ik wel blij mee anders had ik een van de beugels moeten verplaatsen of de schotel eerder moeten begrenzen.

De ontvangst van de Big Bisat is op alle satellieten erg goed, zelfs op de Turksat is de kwaliteit van veel (HD) kanalen 100%. De ‘eastbeam’ kanalen op 42 graden oost die ik ontvang met de draaibare Triax ontvang ik met de Cahors (momenteel) ook alle probleemloos.

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdelijke oplossing; werkt perfect!

Later dit voorjaar de coaxkabels naar de lnb’s vervangen omdat deze nu eigenlijk net te kort zijn, en alles natuurlijk mooi wegwerken.

image.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker bezig Mr. DVB :thumb:

Vind je vrouw het ook nog goed want het lijkt me ook een lekkere hoek om de tuinset neer te zetten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Piet zei:

Lekker bezig Mr. DVB :thumb:

Vind je vrouw het ook nog goed want het lijkt me ook een lekkere hoek om de tuinset neer te zetten :lol:

Laten we het er op houden dat dit ‘mijn’ (enige) hoek is ?

Maar ze zou inderdaad liever geen schotels in de tuin hebben, maar zéker niet op het dak.

De Big Bisat vindt ze niet eens lelijk en het principe van deze schotel vond ze zelfs interessant ?

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Mr DVB zei:

Laten we het er op houden dat dit ‘mijn’ (enige) hoek is

:lol2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.