Ga naar inhoud

Gasly verbluft door uitschakeling Q1 in Australië

dreka

Aanbevolen Berichten

Gasly verbluft door uitschakeling Q1 in Australië.

image.png.19cae6cda435703055ea23b74053dcbc.png

Een onverwachte tegenvaller voor Red Bull Racing: Pierre Gasly kwam niet verder dan Q1 tijdens de kwalificaties voor de Grand Prix van Australië. Waarom het precies misging moet het team nog uitzoeken.

Voor Gasly was er beduidend minder reden om blij te zijn dan voor teamgenoot Max Verstappen. Hij viel af in de eerste kwalificatiesessie en start de race ver achterin de grid. "We waren een beetje te optimistisch met die ene ronde. Ik was er blij mee en dacht dat ik over het algemeen wel goed zat. We hadden gewoon niet verwacht dat de rest zoveel tijd zou winnen in de tweede runs", reageerde Gasly verbluft en teleurgesteld bij Ziggo Sport.

Zijn uitschakeling in Q1 zet hem voor een grote uitdaging op de zondag. "We moeten ons terugvechten en een manier daarvoor verzinnen. We hebben meer snelheid dan we vandaag lieten zien. Ik zal alles geven en hopelijk wat posities winnen." Juist na de derde vrije training van zaterdag leek de Red Bull-coureur goede kansen op een mooie startpositie te hebben, maar de stijgende temperatuur en het toenemende rubber op de baan speelde hem hoogstwaarschijnlijk parten doordat de overige teams opnieuw naar buiten gingen toen Gasly binnen bleef.

Bron gpupdate.net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.