Ga naar inhoud

Vorige Formule 1 / Reacties Verstappen zeer blij met derde plek Australië: "Eerste podium voor Honda sinds 2008

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Verstappen zeer blij met derde plek Australië: "Eerste podium voor Honda sinds 2008.

image.png.619a76ebf3fde7b94c51e78375332ed0.png

Door: Roy Rijsdijk.

De combinatie Red Bull-Honda bleek uitermate goed te werken in Australië. Max Verstappen is erg blij met zijn derde plek na de openingsrace van het nieuwe Formule 1-seizoen en wijst Honda aan als een beslissende factor.

Nog niet eerder stond Verstappen op het podium in Melbourne. Nu Red Bull Racing samenwerkt met motorleverancier Honda is een mijlpaal bereikt op het Australische stratencircuit. “De auto voelde heel goed aan. Vooral op de gele band ging het nog een stuk beter dan op de rode”, vertelt Verstappen na afloop van de race aan Ziggo. “Op de rode banden kon je moeilijk volgen, want zodra je dichterbij kwam werden ze te heet. Ik moest dus wel afstand houden. Ik ben wel blij dat ik Sebastian Vettel heb ingehaald, wat op dit circuit heel moeilijk is.”

Volgens de Nederlander zat een tweede eindpositie er niet meer in, ondanks dat hij de laatste ronden op iets meer dan een seconde afstand van Lewis Hamilton reed. Een remfout voorkwam dat hij nog dichterbij kon komen. “Ik was wat dingen in mijn stuur aan het veranderen en remde te laat, dus toen blokkeerde ik. Uiteindelijk had ik er toch niet voorbij gekund, hij had te veel snelheid ten opzichte van wat Sebastian had. We waren wel sneller, maar je kunt alsnog niet inhalen.”

Dat hij zo dichtbij kwam, had ook te maken met de jacht op de snelste ronde. Dit jaar kunnen coureurs er een extra punt voor verdienen. Verstappen verbeterde de tijd van Valtteri Bottas kort, maar de winnaar uit Finland was er als de kippen bij en dook eronder met een razendsnelle ronde. “Ik wilde het in ieder geval proberen en volgens mij hebben we hem uiteindelijk op een tiende gemist. Ik denk dat ik hem had gehaald als ik de laatste ronde wat meer zou zakken, maar ik wilde wel proberen de druk erop te houden. Het podium is zeker mooi, ook voor Honda waarvoor dit het eerste podium sinds 2008 is en het hybride V6-tijdperk.”

Bron Motorsport.com

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.