Ga naar inhoud

Taalbarrière nog altijd 'probleem' voor Red Bull-Honda

dreka

Aanbevolen Berichten

Taalbarrière nog altijd 'probleem' voor Red Bull-Honda.

image.png.c7822439810d5590602762c6e1e8faea.png

Volgens Red Bull-adviseur Helmut Marko brengt de taalbarrière tussen het Formule 1-team van Red Bull Racing en motorleverancier Honda nog altijd een aantal moeilijkheden met zich mee.

Sinds de komst van Honda in de Formule 1 als motorleverancier van McLaren, droeg de moeizame communicatie tussen de beide partijen bij aan het mislukken van het project. McLaren dumpte Honda en vond onderdak bij Toro Rosso, het B-team van Red Bull. Er werden grote stappen gemaakt met de ontwikkeling van de Japanse krachtbron, maar de taalbarrière blijft een lastige kwestie.

"De taal is vaak een groot probleem", zei Marko op Servus TV. "Er zijn er maar weinig [bij Honda] die perfect Engels spreken. Aan onze zijde is Franz Tost de enige die een beetje Japans spreekt. Verder is het heel moeilijk. We kunnen nog wel een maaltijd of een biertje bestellen, maar daar houdt het wel mee op. Verder dan 'goedemorgen' en 'bedankt' komen we niet."

Toch lijkt de samenwerking tussen de beide partijen goed te verlopen. De Japanse cultuur heeft voor Marko persoonlijk wel zo'n zijn voordelen, grapt hij. "Er zijn op cultureel vlak best wel grote verschillen. Ik heb een groot voordeel: mijn leeftijd wordt erg gewaardeerd. Over het algemeen ben ik de oudste in vergaderingen. De oudste is niet altijd de belangrijkste, maar hij wordt wel gewaardeerd. En hij is misschien ook de wijste", zegt hij lachend. "Dat zegt niets over mij, maar wel in het algemeen."

Bron gpupdate.net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.