Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
dreka

ING komt met persoonlijke advertenties op basis van rekening

Aanbevolen berichten

ING komt met persoonlijke advertenties op basis van rekening.

image.png.ae718b6e95d2e15dc6385d19c2f5d80c.png

ING heeft zijn privacystatement veranderd met de toevoeging dat de bank je bij- en afschriften mag scannen en die informatie mag gebruiken om je gepersonaliseerde advertenties te bieden.

Het bedrijf komt met vier voorbeelden: een suggestie voor een spaarrekening voor kinderen als je kinderbijslag ontvangt, advertenties voor een spaarrekening of beleggingsmogelijkheden als je veel geld op je rekening hebt staan, reclame voor hypotheken als je veel huur betaalt of een bericht over een reisverzekering of creditcard als je pint op een luchthaven.

Alleen advertenties van eigen producten

In bovenstaande voorbeelden wordt alleen geadverteerd met producten van ING zelf en de bank zegt tegen Tweakers er op dit moment geen plannen zijn om ook externe adverteerders toegang tot de gegevens te geven, maar ‘we kunnen niet in de toekomst kijken’.

Reclame uitzetten

Standaard staan de advertenties bij alle ING-klanten aan, maar ze kunnen wel uitgezet worden. Dit kun je doen bij de privacyinstellingen van ING. Log daar in en zet het schuifje bij ‘Ik wil geen commerciële boodschappen van ING op basis van mijn persoonsgegevens’ aan.

Bronnen: ING / Tweakers

Bron radar.avrotros.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen ING mij jaren geleden hierover opbelde , ben ik gelijk opgestapt , wat een vreselijk bedrijf is dit , overstappen is in een uur gebeurd , gaat heel soepel bij de ASN bank ze helpen je heel goed hiermee, dat dit veel rompslomp geeft is een fabeltje.

Oja dit was toch die bank die 775 miljoen boete heeft gehad voor witwassen , en met ons geld gered is toen ze op omvallen stonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, dreka zei:

Ik wil geen commerciële boodschappen van ING op basis van mijn persoonsgegevens

Dit is het enige goede, dat je die  reclame shit kan uitzetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe zit het met Privacy...………..hartstikke trendy vandaag d'n dag.

Leuk, gaan die medewerkers eens even jouw rekening doorspitten.

't moet toch niet gekker worden.

Grt…………...byJEFF

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Privacy geld alleen als het in der straatje komt, in dit rare land.

We hebben ruim 25 jaar geleden iets afgesloten als mijn kinderen gingen studeren, gelukkig konden wij het zo betalen , maar het rare is , als wij wat met deze rekening willen doen dan moet ik toestemming hebben van mijn kinderen,terwijl wij deze heb afgesloten , mag wel betalen , maar mag er niets mee doen, zelfs niet schenken aan mijn kinderen, ga daar toch eens naar kijken , hoe of wat. zogenaamd wet op de privacy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan het gesprek

U kunt nu posten en later registreren. Maar als je hier al een account hebt, meld je dan nu aan om met je account te posten.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen