Ga naar inhoud

Verstappen: "Als deze actie niet mag, kunnen we thuisblijven

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Verstappen: "Als deze actie niet mag, kunnen we thuisblijven.

image.png.06b9d27007656b58cc6429b763a8041e.png

Max Verstappen heeft zijn huzarenstukje van vorig jaar op grandioze wijze weten te herhalen in Spielberg. De Nederlander kende een bedroevende start, maar sloeg nadien genadeloos toe met een snaarstrakke race en een gewaagde inhaalactie op Charles Leclerc. Het bleek goed voor zijn zesde F1-zege, al is de beslissende move nog wel 'under investigation'.

Verstappen kwalificeerde zich met een foutloze zaterdagmiddag als derde, maar schoof nog een positie op door de gridstraf van Lewis Hamilton. De Limburger stond daarmee voor het eerst dit seizoen op de eerste rij, nota bene in de thuisrace van teamsponsor Red Bull. Lang had hij daar geen plezier van. Verstappen kwam extreem slecht van de plek en verloor meteen vijf posities in zijn openingsronde. Maar wat volgde was een pure demonstratie van hogeschool-racen met een inhaaljacht vanaf P7. Een snaarstrak optreden met een subliem resultaat.

"Het voelt zo ongelooflijk goed om hier te winnen", jubelde Verstappen meteen na afloop. "Na de start dacht ik eigenlijk dat de race over was. Maar ons tempo was best goed", zegt hij met gevoel voor understatement. "Ik kreeg alleen een behoorlijke flatspot op mijn banden aan het eind van de eerste run. Maar na de pitstop vlogen we echt over de baan. Bovendien hadden we op het rechte stuk nu ook genoeg topsnelheid, waardoor we konden inhalen. Ik ben extreem blij voor het hele team en voor Honda."

Het voornaamste twistpunt was vanzelfsprekend hét gevecht met Charles Leclerc in de slotfase van de race. De Monegask beklaagde zich meermaals, maar Verstappen is glashelder in zijn analyse. "Dit is hard racen. Als dit al niet meer mag in het racen, dan kunnen we beter thuisblijven", aldus de Limburger. "Als deze zaken niet meer mogen, wat is dan nog het nut van de Formule 1."

Bron gpupdate.net.

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.