Ga naar inhoud

Bottas over pole: "Heel blij dat ik Hamilton heb verslagen

dreka

Aanbevolen Berichten

Bottas over pole: "Heel blij dat ik Hamilton heb verslagen.

image.png.3b743fbf6c7f15d830fa9dfb6fd75020.png

Valtteri Bottas heeft zijn tiende pole-position in de Formule 1 te pakken. De Fin wist met een minimale voorsprong teamgenoot Lewis Hamilton te verslaan en hield ook de Ferrari's achter zich.

Het spande er in alle drie de kwalificatiesessies om tussen het duo van Mercedes en Charles Leclerc. In Q1 en Q2 was het nog de jonge Ferrari-coureur die de toptijd noteerde, maar in de slotfase schoot hij net tekort. Ook Lewis Hamilton kon in zijn thuisland zijn rondetijd niet genoeg verbeteren om de Fin van de pole-position af te houden.

"Het voelt erg, erg goed. Dit gevoel doet je er weer aan herinneren waarom je het allemaal doet", reageert Bottas direct na de kwalificatie. "Het ging dit weekend erg goed en vandaag hebben we Lewis verslagen. Ik ben heel blij om een goede ronde te kunnen rijden en pole te grijpen."

De laatste run van Bottas was nog niet eens perfect. Zo verloor hij in de allerlaatste bocht bijna de controle en moest hij terugsturen. Het verschil met Hamilton was slechts zes milliseconden. "Ik wist dat de eerste ronde goed was, maar niet perfect. Om eerlijk te zijn had ik meer moeten winnen in de tweede run, maar ik kon het niet helemaal aan elkaar rijden. Vooral het eerste gedeelte was het lastig, maar gelukkig snel genoeg. Volgens mij had iedereen het wat moeilijk op het eind."

Bron gpupdate.net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.