Ga naar inhoud

Frijns wint seizoensfinale Formule E, Vergne opnieuw kampioen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Frijns wint seizoensfinale Formule E, Vergne opnieuw kampioen.

image.png.b0529218d1c219a9ee5b7fab65de3a04.png

Alexander Sims startte in de straten van Brooklyn op pole, maar had niets in te brengen tegen een ontketende Robin Frijns. De als derde gestarte Maastrichtenaar ging na een korte Safety Car-periode letterlijk door het stof om Sébastien Buemi in te halen en zette zijn Envision Virgin Audi daarna ook naast de BMW Andretti van Sims.

Frijns controleerde vervolgens makkelijk en pakte na Parijs zijn tweede zege van een seizoen dat verder door veel pech werd gekenmerkt. Sims behaalde zijn eerste podium met een tweede plaats, gevolgd door Buemi en Bird. Daniel Abt werd vijfde voor Oliver Rowland.

Bij het ingaan van de race hadden Lucas di Grassi en Mitch Evans nog een mathematische kans om Vergne van een tweede titel te houden, maar de Fransman deed wat hij moest doen en kwam als zevende over de streep met zijn DS Techeetah. Tot overmaat van ramp voor zijn uitdagers haakten Di Grassi en Evans nog in elkaar in de laatste ronde. Zo werd Buemi nog tweede in de stand.

Frijns was achteraf duidelijk tevreden en opgelucht met zijn overwinning na een moeilijke periode. "Die zege in Parijs was mijn laatste keer dat ik punten pakte, daarna vier keer niets", stelde Frijns, die beslag legde op de vierde plaats in de eindstand. "We hebben zoveel problemen gehad. Het team en ik waren een beetje down. Ik ben blij dat we het nu voor elkaar hebben gekregen, het team verdient dit. Ik wilde dit zo graag. Nu kan ik met een goed gevoel naar huis." 

Stoffel Vandoorne vertrok als vijfde voor HWA Racelab en ging in de eerste ronde voorbij aan Sam Bird, maar viel na de herstart beetje bij beetje terug. De ex-McLaren-rijder sloot na Vergne af als achtste. Antonio Felix da Costa en Gary Paffett maakten de top-tien vol. Jérôme D'Ambrosio eindigde als elfde.

Bron gpupdate.net.

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.