Ga naar inhoud

Hamilton en Vettel torpederen idee van sprintraces in de F1

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hamilton en Vettel torpederen idee van sprintraces in de F1.

image.png.dea25b3828b6c339c74c3f32da1c9e46.png

Het idee om de kwalificatie af te schaffen en in de plaats een sprintrace met een omgekeerde startvolgorde in te voeren, stuit op veel verzet van F1-rijders. Toppers Lewis Hamilton en Sebastian vettel uiten veel kritiek.

Liberty Media, de eigenaar van de Formule 1, bespreekt verschillende plannen met de teams om kwalificatieraces in te voeren, maar als het van de rijders zelf afhangt komen die er niet.

"Ik weet niet wat ik moet zeggen", stelde wereldkampioen Lewis Hamilton in Singapore. "De mensen die dat voorstellen weten niet echt waar ze over spreken."

"Het is complete bullshit", vult Sebastian Vettel aan. "Ik denk dat als we dingen willen verbeteren, we het veld dichter bij elkaar moeten krijgen en beter moeten kunnen racen. Dit is gewoon een pleister op een houten been. Ik weet niet welk genie op dit idee kwam, maar het is niet de oplossing. Het is de compleet verkeerde aanpak."

Ook Charles Leclerc vindt dat het "niet de oplossing is", zo stelde hij na het behalen van de pole in Singapore. "De beste moet winnen en moet op de beste plaats kunnen starten, en niet in de omgekeerde volgorde."

Bron gpupdate.net.

Geplaatst

Wat een waardeloos idee , hoe slechter de auto , hoe beter de startplaats , dan ga ik afhaken, als dit gaat gebeuren.

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.