Ga naar inhoud

Consumentenbond: webwinkels betalen te laat terug


tokoroko
 Delen

Aanbevolen Berichten

Consumentenbond: webwinkels betalen te laat terug

39236075815_2185d192ae_k-430x400.jpg

Webwinkels betalen te laat of te weinig terug als ze een order retour hebben ontvangen, stelt de Consumentenbond.

Dat concludeert de Consumentenbond na onderzoek bij 203 webwinkels. Het onderzoek is voor de zesde keer gehouden en ondanks de publieke rapportage van de resultaten verslechtert het gedrag van de winkels.

Binnen de proef bestelden mysteryshoppers op drie verschillende momenten een product. Binnen de bedenktermijn van 14 dagen stuurden ze de bestellingen weer terug. Webwinkels die niet op tijd volledig terugbetaalden, kregen tot twee keer toe een herinnering.

Het resultaat: bijna vier op de tien winkels (37 procent of 76 shops) betaalden minimaal een van de drie bestellingen niet of te laat terug. “Er waren 32 winkels zelfs drie keer te laat met terugbetalen. Zes winkels maakten het helemaal bont en betaalden helemaal niets terug.”

Van de onderzochte webwinkels die bij Thuiswinkel.org zijn aangesloten, ging ruim de helft de mist in. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, ziet de directeur van de Consumentenbond Sandra Molenaar.

Foto: Paolo Gamba (cc)

 

Bron@Emerce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
 Delen

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.