Ga naar inhoud

‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’


tokoroko

Aanbevolen Berichten

‘Klantenservice KPN fors verslechterd, Ziggo en T-Mobile vrijwel gelijk’

KPN komt niet goed uit de bus bij een onderzoek van Providercheck naar de gemiddelde wachttijd van bij de klantenservice.
 
 
klantenservice
Foto ANP

Opvallende winnaar bij het onderzoek van Providercheck is Budget Alles-in-1 dat voorheen als NLE door het leven ging. Bij het vorige soortgelijke onderzoek van Providercheck in mei kwam NLE als laatste met een gemiddelde wachttijd van bijna 24 minuten als hekkensluiter naar voren. Nu is het bedrijf met 1.11 minuten de winnaar. Delta (2 minuten), T-Mobile (2.13 minuten), Caiway (2.32 minuten) en Ziggo (3.34 minuten) maken de lijst van vijf best scorende klantenservices compleet.

 

T-Mobile en Ziggo

Zowel klanten van T-Mobile als Ziggo moeten volgens het onderzoek gemiddeld iets langer wachten voordat het contact met een medewerker van de klantenservice tot stand is gebracht. Het verschil bij T-Mobile is met 3 seconden verwaarloosbaar. Bij Ziggo is het verschil (28 seconden) groter maar blijft binnen de perken.

 

KPN

Dat geldt ook voor XS4ll. In het onderzoek komt het zelfstandige dochterbedrijf van KPN als zesde naar voren. De gemiddelde wachttijd bedraagt 3.39 minuten en dit is 39 seconden langer dan bij het vorige onderzoek. Veel slechter doet KPN het. Dit telecombedrijf kwam bij het laatste onderzoek in mei met een gemiddeld wachttijd van 1.43 minuten als derde naar voren. In oktober bij het laatste onderzoek van Providercheck moest gemiddeld 7.28 minuten de telefoon aan het oor gehouden worden voordat een de helpende stem van de klantenservicemedewerker hoorbaar was.

 

Klantenservice

Het algemene beeld dat uit het recente onderzoek naar voren komt, is dat Nederlanders langer moeten wachten op contact met de klantenservice van hun leverancier van vaste diensten zoals tv en internet. Dit kan te maken hebben met de dynamische Nederlandse markt binnen dit segment. Door concurrentie staan abonnementsprijzen onder druk. Klantenservice is vanwege loonkosten een hogere uitgavepost voor bedrijven.

 

Bron@TotaalTV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.