Ga naar inhoud

‘Vijf procent wil binnen jaar af van tv-abonnement’


tokoroko
 Delen

Aanbevolen Berichten

‘Vijf procent wil binnen jaar af van tv-abonnement’

24239578186_ae42c94f87_h-430x400.jpg

Kabel- en telecombedrijven kunnen binnen twee jaar tot bijna tien procent van hun tv-abonnees verliezen als het door Telecompaper gemeten sentiment juist is.

Vijf procent van de Nederlandse huishoudens zegt binnen vijf jaar zijn tv-abonnement te willen staken en acht procent wil dat binnen twee jaar doen. In totaal overweegt een kleine twintig procent om op enig moment het tv-abonnement te beëindigen, aldus de onderzoeker uit Houten.

Omgekeerd is het ook zo, dat 57 procent van de respondenten aangeeft dat ze hun tv-abonnement niet willen opzeggen. Zij hechten het meest waarde aan live naar uitzendingen te kunnen kijken en hechten minder belang aan on demand kijken.

Toch is die acht procent die tv-opzeggers een substantiële hoeveelheid voor de kabel- en telecombedrijven maar ook voor de zenders. Hun verdienmodel is gebaseerd op het bereiken van een massapubliek aan wie zijn reclame kunnen laten zien. Zij kunnen steeds minder bereik gaan garanderen vanwege Netflix, Videoland, NPO Plus maar ook YouTube, Twitch en Amazon Prime.

Foto: Christian Siedler (cc)

Bron@Emerce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
 Delen

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.