Ga naar inhoud

Mobiele aanbieders leggen focus op Samsung bij toestelpromoties


tokoroko
 Delen

Aanbevolen Berichten

Mobiele aanbieders leggen focus op Samsung bij toestelpromoties

art-1839695_960_720.jpg-430x400.png

Mobiele aanbieders hebben in januari tot en met oktober van dit jaar het grootste deel van hun marketingbudget op toestelgebied gestopt in promoties met Samsung-smartphones. Voor iPhones en Huawei-toestellen waren er veel minder promoties te vinden, zo blijkt uit een inventarisatie van Telecompaper.

Van de vier grote mobiele merken is het vooral KPN dat opvalt door zijn focus op Samsung. T-Mobile doet dat ook, maar in mindere mate. De operator verdeelt het resterende marketingbudget over meer toestellen.

Tele2 stopt van de operators waarvan het bruto marketingbudget voor mobiele toestellen is bekeken het meeste geld in promoties met de iPhone. Samsung is hier veel minder overheersend. Vodafone had voor promoties met toestellen een relatief beperkt budget in de periode januari-oktober, veruit het minste van de grote vier mobiele operators.

KPN heeft volgens Telecompaper ruim 11 miljoen euro gestopt in Samsung-toestellen. Nog geen een vijfde van dit bedrag ging naar promoties inclusief een iPhone of een Huawei-toestel, respectievelijk de nummer 2 en 3 op de markt voor mobiele toestellen. Verder werd er nog ruim 1 miljoen euro gestopt in promoties met Sony-smartphones.

Foto Pixabay

Bron@Emerce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
 Delen

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.