Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tokoroko

Egeltje Freddie van Staatsloterij wint de 25e Ster Gouden Loeki

Aanbevolen Berichten

Egeltje Freddie van Staatsloterij wint de 25e Ster Gouden Loeki

Medianieuws

'Freddie' van Staatsloterij wint de 25e Ster Gouden Loeki. De winnaar ontving de prijs donderdagavond in Theater Amsterdam uit handen van Frank Volmer, directeur van Ster. Het is het tweede jaar op rij dat de Staatsloterij en reclamebureau Tbwa\Neboko met het gouden beeldje naar huis gaan.

Egeltje Freddie van Staatsloterij wint de 25e Ster Gouden Loeki Vorig jaar won hun commercial over het onzekere hondje Frekkel de reclameprijs. Dit jaar ging egel Freddie er met de winst vandoor.

Het geanimeerde egeltje wordt in de commercial gered door een lieve meneer die deelneemt aan de loterij, die een liefdevol huisje bouwt zodat Freddie zijn winterslaap kan houden.

De winnaars lieten eerder in een blog weten dat zij geen levend egeltje konden gebruiken in de commercial, omdat die allemaal in echte winterslaap lagen.

 

Zilveren en Bronzen Loeki's
Speciaal voor deze 25ste jubileumeditie konden de genomineerde merken en reclamebureaus naast de Gouden Loeki ook een zilveren en bronzen versie winnen.

De tweede prijs werd verzilverd door Disneyland Paris en BETC Paris met hun commercial over de populairste eend uit Parijs, Donald Duck

 

De derde prijs was voor Albert Heijn. De Bronzen Loeki was voor de commercial 'Een onvergetelijke Kerst', waarin hoofdrolspeler Tommy het kerstdiner verzorgt.

 

 

Voorgaande 24 ster gouden loeki winnaars: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016), Albert Heijn ‘Appie Christmas’ (2017), Staatsloterij 'Frekkel' (2018).

Hoe werkt Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar.

De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek. [Radio.NL]

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Maar als je hier al een account hebt, meld je dan nu aan om met je account te posten.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

Log in om dit te volgen  

×