Ga naar inhoud

Egeltje Freddie van Staatsloterij wint de 25e Ster Gouden Loeki


tokoroko
 Delen

Aanbevolen Berichten

Egeltje Freddie van Staatsloterij wint de 25e Ster Gouden Loeki

Medianieuws

'Freddie' van Staatsloterij wint de 25e Ster Gouden Loeki. De winnaar ontving de prijs donderdagavond in Theater Amsterdam uit handen van Frank Volmer, directeur van Ster. Het is het tweede jaar op rij dat de Staatsloterij en reclamebureau Tbwa\Neboko met het gouden beeldje naar huis gaan.

Egeltje Freddie van Staatsloterij wint de 25e Ster Gouden Loeki Vorig jaar won hun commercial over het onzekere hondje Frekkel de reclameprijs. Dit jaar ging egel Freddie er met de winst vandoor.

Het geanimeerde egeltje wordt in de commercial gered door een lieve meneer die deelneemt aan de loterij, die een liefdevol huisje bouwt zodat Freddie zijn winterslaap kan houden.

De winnaars lieten eerder in een blog weten dat zij geen levend egeltje konden gebruiken in de commercial, omdat die allemaal in echte winterslaap lagen.

 

Zilveren en Bronzen Loeki's
Speciaal voor deze 25ste jubileumeditie konden de genomineerde merken en reclamebureaus naast de Gouden Loeki ook een zilveren en bronzen versie winnen.

De tweede prijs werd verzilverd door Disneyland Paris en BETC Paris met hun commercial over de populairste eend uit Parijs, Donald Duck

 

De derde prijs was voor Albert Heijn. De Bronzen Loeki was voor de commercial 'Een onvergetelijke Kerst', waarin hoofdrolspeler Tommy het kerstdiner verzorgt.

 

 

Voorgaande 24 ster gouden loeki winnaars: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016), Albert Heijn ‘Appie Christmas’ (2017), Staatsloterij 'Frekkel' (2018).

Hoe werkt Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar.

De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek. [Radio.NL]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
 Delen

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.