Ga naar inhoud

Wouter van der Goes: Ik stap niet over voor meer geld

tokoroko

Aanbevolen Berichten

Medianieuws

Wouter van der Goes gaat geen overstap meer maken naar een commerciële radiozender. De deejay van NPO Radio 2 zegt dat in de podcast 'Van Je Af Is Harder' van Joost Strootman. Volgens Van der Goes heeft hij wel ooit een aanbod heeft gehad van Talpa van John de Mol maar is hij daar toen niet op ingegaan.

Wouter van der Goes: Ik stap niet over voor meer geld In de podcast 'Van Je Af Is Harder' wordt Wouter van der Goes de vraag gesteld of hij benaderd is om over te stappen naar bijvoorbeeld Radio 10 of Radio 538.

Hij zegt daarop: “Ik heb een keer een gesprek gehad. Dat is al vrij lang geleden en ik heb toen besloten om het niet te gaan doen. Dus ja, dan komen er niet heel veel gesprekken bij. Ik wil dat ook helemaal niet. Ik was daar zeer onzakelijk maar wel heel duidelijk in.

Vaak komt er bij een transfer naar een commerciële zender ook meer geld kijken, maar daar zit Van der Goes niet op te wachten. “Ik hoef niet meer geld. Toen ik van Qmusic naar de NPO ging, ben ik alleen maar minder geld gaan verdienen. Ik heb het echt goed, meer dan goed zelfs. Ik heb totaal geen behoefte om ergens anders te gaan werken.

In 2016 werd Van der Goes twee uur naar achteren gezet in de programmering van NPO Radio 2 om plek te maken voor Ruud de Wild. Hij moest heel even wennen aan het idee maar was er al snel oké mee.

Ik kwam terug van vakantie, het was maandagochtend en het eerste gesprek was dit. En diezelfde ochtend heb ik gedacht: oké, we gaan het doen. Het was niet mijn eigen keuze maar ik begreep het besluit wel heel erg.

Wouter van der Goes valt veel programma’s op NPO Radio 2 in samen met Frank van ’t Hof. Hij sluit niet uit dat de twee in de toekomst een regulier programma samen gaan maken. “Ik heb het met Frank heel erg leuk. We vinden het superleuk om op de winkel te passen als de jongens van de ochtendshow op vakantie zijn. Ik kan met Frank wel iets neerzetten dat in een ochtend- of middagshow zou kunnen passen. Dus als ik dat met Frank zou kunnen doen dan ja. Maar het is niet een ambitie die nu een rol speelt.

'Van Je Af Is Harder' is een podcast waarin Joost Strootman regelmatig iemand uit de radiowereld interviewt. In eerste afleveringen waren Jan Paparazzi, Mark Labrand en Rick van Velthuysen te gast.

Wouter van der Goes vertelt onder andere ook tegen welk object Erik de Zwart hem wilde ruilen toen hij naar Veronica FM ging, hoe hij de eerste twee jaar van Serious Request beleefde en wat hij van zijn tijd als programmadirecteur van Qmusic vond. De podcast 'Van Je Af Is Harder' is te beluisteren via onder andere Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts. [Radio.NL]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.