Ga naar inhoud

Ziggo stelt uitrol Gigabit internet mogelijk langer uit


tokoroko

Aanbevolen Berichten

Ziggo stelt uitrol Gigabit internet mogelijk langer uit

Het is niet onrealistisch dat VodafoneZiggo de uitrol van Gigabit internet bij bedrijfsonderdeel Ziggo langer in de ijskast zet.
 
Ziggo stelt uitrol Gigabit internet mogelijk langer uit

VodafoneZiggo besloot vorige maand de uitrol van sneller en betrouwbaar internet via het naar DOCSIS 3.1 opgewaardeerde kabelnetwerk van Ziggo tot nader order uit te stellen. Dit naar aanleiding maatregelen van de overheid voortvloeiend uit de huidige coronacrisis. VodafoneZiggo was van plan op 24 maart bijna 400.000 woningen in de regio Rotterdam op het nieuwe Gigabit netwerk aan te sluiten. Ook de verdere uitschakeling van analoge tv werd door Ziggo per direct gestaakt.

 

Corona zorgt voor verder uitstel

De kans is klein dat VodafoneZiggo op korte termijn de uitrol van Gigabit en het uitzetten van analoge tv weer gaat opstarten, al houdt woordvoerder Hans den Heijer wel een slag om de arm. “Daar beraden we ons over. Het beschikbaar stellen van Gigabit internet op 24 maart in de regio Rotterdam is vanwege de maatregelen omtrent het coronavirus uitgesteld. Onze hoogste prioriteit ligt nu bij het voorkomen en verhelpen van storingen en het garanderen van de netwerkcapaciteit. Het GIGA-pakket wordt gecombineerd met een installatiemonteur en onze monteurs worden gezien de omstandigheden niet (of anders) ingezet. Zodra er een nieuwe datum bekend is, zullen wij onze klanten informeren.” 

 

GIGA abonnement

In regio’s – Utrecht, Hilversum en Den Haag – waar het gigabit netwerk inmiddels operationeel is, zorgen de coronamaatregelen ook voor een tijdelijk afwijkende dienstverlening. “In de regio’s waar Gigabit al kon worden afgenomen blijft het Giga-pakket beschikbaar – zowel voor bestaande als nieuwe klanten. Vanwege de coronamaatregelen bezoeken onze monteurs klanten zo min als mogelijk aan huis. Dit betekent dat wij klanten vragen het GIGA-pakket zelf te installeren. Wanneer de klant er niet uitkomt, kan deze contact met ons opnemen”, aldus Hans den Heijer.

Bron@TotaalTV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.