Ga naar inhoud

Stellen Ziggo en KPN jaarlijkse prijsverhoging uit?


tokoroko

Aanbevolen Berichten

Stellen Ziggo en KPN jaarlijkse prijsverhoging uit?

Nederland is in de ban van het coronavirus. Dit zorgt niet alleen voor grote zorg over de gezondheid maar ook gloren financieel donkere wolken aan de horizon.
 
gaan we meer aan Ziggo en KPN betalen?
Foto ProShots

De coronacrisis brengt veel bedrijven in financieel zwaar weer. En ondanks dat de overheid miljarden euro’s in de economie pompt, lijkt een recessie met als gevolg een hogere werkeloosheid onafwendbaar. In deze financieel en economisch onrustige tijd staan de jaarlijkse prijsverhogingen van abonnementen van aanbieders van de vaste vitale diensten tv en internet op stapel. De eerste aankondigingen worden in de maand april verwacht. Dit is onder meer bij Ziggo en KPN het geval. Daarna worden de prijzen op 1 juni of 1 juli verhoogd.

 

Investering in netwerk

Ziggo en KPN verhoogden in de voorgaande jaren abonnementsprijzen gemiddeld tussen de twee en drie euro per maand. Duurdere inkoop van content – zoals afdracht distributievergoeding aan lineaire zenders – en investeringen in het netwerk werden steevast als redenen voor de prijsverhoging genoemd, Niet leuk natuurlijk. Maar dat VodafoneZiggo – als eigenaar van Ziggo – en KPN in hun netwerken hebben geïnvesteerd, zorgt nu tijdens voortdurende piekdrukte dat deze netwerken een constant hoger dataverbruik zonder grote noemenswaardige problemen kunnen verwerken.

 

Wordt tv en internet duurder?

Kijken we naar de huidige situatie dan is een prijsverhoging van abonnementen van vaste diensten te rechtvaardigen. VodafoneZiggo investeert miljoenen euro’s in de uitrol van het technisch betere Gigabit netwerk. KPN is druk bezig met de aanleg van nieuwe glasvezelnetwerken. Iets dat nog meer geld kosten dan de Gigabit investering van VodafoneZiggo. Maar is het in deze door het coronavirus onzekere tijd wel het juiste moment om een prijsverhoging aan te kondigen?

 

Ziggo en KPN

Totaal TV vroeg aan VodafoneZiggo en KPN of dit jaar bij de prijsverhoging rekening wordt gehouden met de huidige ongewone situatie in Nederland. Een echt duidelijk antwoord konden de woordvoerders van de twee grootste aanbieders van vaste diensten niet geven. KPN liet weten dat het bedrijf in de komende weken klanten gaat informeren over mogelijke prijsaanpassingen. VodafoneZiggo hield het bij ‘hier doen wij op voorhand geen uitspraken over’.

Bron@TotaalTV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.