Ga naar inhoud

Max Verstappen per direct naar Mercedes

vogelaar

Aanbevolen Berichten

Max Verstappen per direct naar Mercedes

Max Verstappen heeft zijn laatste meters gereden voor het team van Red Bull Racing. De jonge Limburger stapt per direct over naar Mercedes. Vader Jos Verstappen maakt het seizoen af bij Red Bull.

Harde woorden
Dat nieuws volgt op de teleurstellend verlopen Grand Prix van België, waar Verstappen zijn RB13 met technische problemen langs de baan moest parkeren. Vervolgens vielen er harde woorden in het motorhome van het Oostenrijkse team. Uiteindelijk bleek een breuk dus onvermijdelijk.

Verstappen neemt met onmiddellijke ingang het stoeltje over van safety car-bestuurder Bernd Mayländer, die op zijn beurt ook niet gelukkig is bij zijn team. Op Spa Francorchamps werd hij andermaal door zijn team de pits in geroepen terwijl hij aan de leiding ging. Na de onbegrijpelijke teamorder stormde Mayländer woedend zijn auto uit, om ook niet meer terug te keren.

safety.jpg?zoom=0.9024999886751175&resiz

Verstappens nieuwe auto. Foto: Getty

Betrouwbaarder
,,De plek in de safety car was de enige plek die nog beschikbaar was”, zegt de door pech achtervolgde Verstappen. ,,Ik had natuurlijk liever het jaar afgemaakt in een F1-bolide, maar zo halverwege het seizoen is dat niet mogelijk. Toch zie ik dit als een sportieve vooruitgang. Die Mercedes is misschien niet zo snel, maar wel betrouwbaarder en bovendien lastig in te halen.”

Rentree voor Jos Verstappen
Komende zondag, op Monza, zal Max Verstappen al achter het stuur van de Mercedes-AMG GT S zitten. Zijn plekje in de Red Bull wordt tot het einde van het seizoen ingenomen door vader Jos Verstappen. Die zegt veel zin te hebben in een rentree in de Formule 1: ,,Nu kan ik eindelijk eens uitvallen zonder dat ik de schuld daarvan krijg. Dat was vroeger wel anders.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.