Ga naar inhoud

Telecompaper: KPN blijft breedbandklanten verliezen


tokoroko

Aanbevolen Berichten

Telecompaper: KPN blijft breedbandklanten verliezen

KPN-430x400.png

Een jaar na het opschalen van de uitrol van glasvezel, is KPN er nog altijd niet in geslaagd zijn breedbandactiviteiten te laten groeien. Uit de meest recente gegevens van Telecompaper blijkt dat KPN in het eerste kwartaal van 2020 nog eens 17.000 breedbandabonnees heeft verloren, terwijl concurrent VodafoneZiggo met bijna 10.000 nieuwe aansluitingen is gegroeid.

T-Mobile was opnieuw de grootste winnaar en wist in het eerste kwartaal de meeste nieuwe breedbandklanten aan zich te binden.

KPN blijft volgens Telecompaper kwakkelen op de consumentenmarkt, waar het bedrijf de verkoop aan nieuwe klanten bij zijn merken Telfort en XS4All heeft stopgezet

KPN verloor in het eerste kwartaal nog 23.000 consumentenbreedbandklanten en groeide 8.000 klanten in het B2B-segment. In totaal had KPN eind maart bijna 3,15 miljoen breedbandklanten.

Ziggo groeit grotendeels in het zakelijke segment. In het eerste kwartaal kwamen er bijna 8000 zakelijke breedbandabonnees bij en slechts 2000 nieuwe klanten in het consumentensegment. Dit was nog steeds beter dan de prestaties in dezelfde periode een jaar eerder, toen Ziggo klanten in het consumentensegment verloor.

Telecompaper verwacht dat de klantgroei vanaf eind maart al vertragen. Nu meer mensen vertrouwen op breedband om vanuit huis te werken, is het minder waarschijnlijk dat klanten van aanbieder veranderen om onderbreking van de dienstverlening te voorkomen.

Bron@Emerce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen



Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.