Ga naar inhoud

AliExpress zoekt 100.000 buitenlandse influencers


tokoroko

Aanbevolen Berichten

AliExpress zoekt 100.000 buitenlandse influencers

14426221910_aa23156ebf_k-430x400.jpg

AliExpress wil het winkelgedrag van zijn internationale publiek stimuleren en zoekt daarvoor honderdduizend influencers om reclame te maken op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en andere populaire sociale platformen.

De nadruk ligt daarbij op video, omdat dat op de thuismarkt als een razende werkt. Live videostreamen en winkelen op internet gaan in China al jaren hand in hand. Op het hoogtepunt van de coronacrisis was warenhuis InTime zelfs in staat op via deze route het verlies van retailklanten helemaal te compenseren met digitale klanten. Die werden binnengelokt door winkelmedewerkers die bij toerbeurt de streamingkanalen live bemanden.

AliExpress wil een dergelijk systeem op schaal kunnen aanbieden opent daarom een soort marktplaats waar handelaren op zijn platform in contact kunnen komen met influecers uit het buitenland. De makkelijkste route voor Chinese verkopers is om Chinese influencers in andere landen te vinden waarvan zij de taal ook goed spreken.

De buitelandse e-commercetak van Alibaba Group wil zich in Europa nadrukkelijker positioneren als een marktplaats voor maar ook van lokale retailers en merken. Het probleem: die willen niet en aarzelen vanwege het goedkope imago van het platform. Niettemin bedient het e-commerceplatform 180 miljoen buitenlandse klanten, met name in Rusland, Turkije en Spanje.

Foto: influenzia marketing (cc)

Bron@Emerce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen



Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.