Ga naar inhoud

Radioreclame bracht in mei ruim 32% minder op dan vorig jaar


tokoroko

Aanbevolen Berichten

Radioreclame bracht in mei ruim 32% minder op dan vorig jaar

Medianieuws

De coronacrisis houdt de advertentiemarkt nog steeds flink in zijn greep. Dit meldt NRC op basis van cijfers van Nielsen. In mei bracht radioreclame nog altijd ruim 32% minder op dan in mei 2019.

Radioreclame bracht in mei ruim 32% minder op dan vorig jaarDaarmee is wel een lichte verbetering te zien ten opzichte van april toen de reclame-inkomsten voor radio ruim 40% lager lagen dan een jaar eerder.

Het gaat hierbij om bruto bestedingen. In de sector in het gebruikelijk om met kortingen te werken, maar volgens Nielsen geven de bruto bestedingen nog steeds een goed beeld van de brede ontwikkelingen in de mediasector.

Recent lieten de commerciële radiostations al weten dat dit jaar al een derde van hun jaarinkomsten is weggevallen door de coronacrisis. Zij hebben de overheid dan ook gevraagd om een noodverlenging van hun FM-vergunningen.

Niet alleen radio heeft het zwaar. Ook tv levert flink minder op evenals buitenreclame. Bij die laatste sector was in mei zelfs nog een daling te zien ten opzichte van april en ligt deze nog bijna 70% onder een jaar geleden. Bioscoopreclame is zelfs geheel ingestort. [Radio.NL]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.