Ga naar inhoud

Forse schadepost Facebook na adverteerdersboycot


tokoroko

Aanbevolen Berichten

Forse schadepost Facebook na adverteerdersboycot

Unilever-office-sign-sky-background_tcm244-424797.jpg

Grote adverteerders als Levi’s en Coca-Cola boycotten Facebook een maand lang omdat het platform oogluikend racisme zou toestaan. Dat kost nu al tientallen miljard dollars aan beurswaarde.

De actie is aangezwengeld door de organisatie Stop Hate for Profit. Aanvankelijk schaarden alleen relatief kleine merken zich achter de actie, maar nadat vrijdag het Brits-Nederlandse Unilever, een van de grootste adverteerders ter wereld, aankondigde de actie te steunen volgden Coca-Cola, Levi’s, Starbucks, Honda en telecombedrijf Verizon. In totaal steunden zaterdag 160 merken de campagne.

Unilever, Coca-Cola en Starbucks hebben een advertentiestop op álle sociale media aangekondigd.

Facebook genereert ieder kwartaal 70 miljard dollar aan advertentie-omzet en een kwart komt van grote bedrijven als Unilever. Vrijdag leverde het aandeel Facebook al 8,3 procent in, een papieren schadepost van 56 miljard dollar.

Topman Mark Zuckerberg heeft vrijdag meteen nieuwe maatregelen tegen haatzaaien en racisme bekend gemaakt. Een bericht waarin president Trump dreigde met geweld tegen plunderaars werd door Twitter voorzien van een disclaimer, maar door Facebook getolereerd. Het platform verruimt in ieder geval zijn definitie van haatzaaien, belooft Zuckerberg.

 

Bron@Emerce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen



Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.