Ga naar inhoud

De vaste telefoon is een aflopende zaak

tokoroko

Aanbevolen Berichten

De vaste telefoon is een aflopende zaak

phone-499991_1280-430x400.jpg

De daling in het aantal vaste abonnementen voor consumenten in Nederland heeft zich in het eerste kwartaal van 2020 doorgezet. Dit ondanks het feit dat er meer mensen thuis waren als gevolg van de uitbraak van het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Het aantal vaste telefonielijnen daalde in drie maanden tijd met maar liefst 104.000, van 6,6 procent op jaarbasis tot 5,25 miljoen.

Doordat steeds meer mensen alleen nog een mobiele telefoon gebruiken en massaal communicatie-apps omarmen, zal de markt voor vaste telefonie naar verwachting verder krimpen en de komende vijf jaar ongeveer twee miljoen lijnen verliezen.

Daarmee dreigt dus een belangrijke inkomstenbron voor met name kabelaars te verdwijnen. Een reden om nog vast te houden aan een vaste lijn was de mogelijkheid om onbeperkt te bellen naar vaste en mobiele nummers tegen een vast tarief per maand. Inmiddels is dat bijna standaard onderdeel van mobiele abonnementen. Sterker nog: kabelaars hebben verzuimd om hun tarieven naar beneden bij te stellen, waardoor de vaste telefoon duurder is geworden dan de mobiele telefoon.

Kabel- en DSL-operators verliezen ook gestaag abonnees voor vaste telefonie naarmate klanten hun multiplay-abonnementen downgraden. Het driemaandelijkse marktrapport van Telecompaper over de markt voor vaste telefonie laat zien dat alleen glasvezelnetwerken enige groei laten zien, geholpen door uitrol naar nieuwe gebieden.

Foto Pixabay

Bron@Emerce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handball-Bundesliga Fun GIF by LIQUI MOLY HBL Mijn telefoon werkt prima dat mobile hoeft niet voor mij ik bel bijna nooit met mobile 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.