Ga naar inhoud

400 adverteerders boycotten Facebook wegens aanpak racisme en haatzaaien


tokoroko

Aanbevolen Berichten

400 adverteerders boycotten Facebook wegens aanpak racisme en haatzaaien

deployment-181736_1280-430x400.jpg

Het aantal adverteerders dat een maand stopt met adverteren op Facebook en Instagram als protest tegen nepnieuws, racisme en haatzaaien is woensdag gestegen naar zo’n 400. TomTom en Heineken hebben zich ook aangesloten bij de boycot.

Ook de bierbrouwer maakt zich, net als Unilever, zorgen over de ‘schadelijke inhoud op sociale media’.

De campagne werd halverwege juni opgezet door Amerikaanse burgerrechtenbewegingen en krijgt wereldwijd steeds meer steun.

Namens Facebook hebben Carolyn Everson (global business solutions) en Neil Potts (public policy) gesprekken gevoerd met Amerikaanse adverteerders, maar dat heeft niks opgeleverd.

Facebook heeft inmiddels honderden accounts verwijderd die deel uitmaakten van een anti-overheidsbeweging (Boogaloo) en actief het plegen van geweld aanmoedigden.

Foto Pixabay

Bron@Emerce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.