Ga naar inhoud

FOX Sports stopt ondersteuning Smart TV en Apple TV


tokoroko

Aanbevolen Berichten

FOX Sports stopt ondersteuning Smart TV en Apple TV

FOX Sports stopt ondersteuning van online diensten via grotere beeldschermen. Het gaat om de apps voor Smart TV en Apple TV.
 
 

FOX Sports niet meer op Smart TV en Apple TV

Foto ProShots

Wedstrijden uit de Eredivisie zijn op grotere beeldschermen zoals de televisie in woon- en slaapkamer met voldoende beeldkwaliteit vanaf nu alleen nog via de televisie of (bruikleen)decoder aangesloten op een kabel-, koperdraad- of glasvezelnetwerk te zien. FOX Sports is namelijk deze week gestopt met een online app voor Smart TV-televisies van de fabrikanten LG en Samsung alsmede de app voor online mediaspelers Apple TV HD en Apple TV 4K. FOX Sports blijft wel de apps voor tablet en smartphone - zowel iOS, iPadOS en Android – ondersteunen. Met deze apps kunnen wel videobeelden – bijvoorbeeld live uitgezonden wedstrijden – naar een groter beeldschermen met de streamingdiensten Chromecast en Airplay – verzonden worden. Dit wordt ook wel casten genoemd.

 

Aanpassing

FOX Sports stelt in een verklaring dat het stoppen van de ondersteuning van de apps voor Smart TV en Apple TV het directe gevolg van een technische aanpassing van het door FOX Sports gebruikte online platform is. Dat deze apps niet meer ondersteund worden, past echter ook goed in het straatje van distributeurs. Wie nu in een goede beeldkwaliteit het Eredivisievoetbal buiten de huiskamer in een ander vertrek in de woning wil bekijken, komt in veel gevallen bij de eigen tv-distributeur uit waar in sommige gevallen een extra smartcard of een bruikleendecoder tegen een maandelijkse meerprijs gehuurd dient te worden. Ook wordt op deze manier accountsharing van het FOX Sports-abonnement bemoeilijkt.

 

Abonnement

Een FOX Sports-abonnement is al meer dan vier jaar alleen bij een distributeur van lineaire tv-diensten te koop. In eerste instantie verkocht FOX Sports eigen OTT-abonnementen direct en zonder tussenkomst van een distributeur aan klanten. Hier kwam verandering in toen FOX Sports het nieuwe verdienmodel ontwikkelde waarbij de distributeur voor iedere abonnee – ook al kijkt men niet naar of koopt geen FOX Sports-abonnement – een vast maandelijks bedrag als doorgiftevergoeding van de distributeur verlangt. KPN, Canal Digitaal, T-Mobile en vrijwel alle overige aanbieders betalen deze hoge doorgiftevergoeding aan FOX Sports-eigenaar Eredivisie Media & Marketing (EMM). Ziggo onderhandelt op dit moment met EMM over een nieuwe distributieovereenkomst.

 

Bron@TotaalTV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen



Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.