Ga naar inhoud

Ziggo en KPN meer onder druk door NLziet


tokoroko

Aanbevolen Berichten

Ziggo en KPN meer onder druk door NLziet

Het gaat goed met de Nederlandse OTT-dienst NLziet. De streamingdienst wordt door meer Nederlanders als vervanging van lineaire tv gezien.
 
 

Films, series en programma's kijken via NLziet in de lift

NPO, RTL Nederland en Talpa Network zijn de eigenaren van het Nederlandse OTT-platform NLziet. Naast het – veelal reclamevrij - terugkijken van eerder uitgezonden programma’s van lineaire zenders van deze mediagroepen kunnen ook afleveringen van series en programma’s vooruit bekeken worden. Daarnaast zijn alle zenders van de deelnemende mediabedrijven aangevuld met de regionale omroepen live te bekijken. Dit zorgt ervoor dat NLziet voor een groter wordende groep kijkers een serieus alternatief is voor een lineaire tv-abonnement die op dit moment bij distributeurs als Ziggo, KPN en T-Mobile wordt gekocht.

 

Meer zenders?

En NLziet heeft serieuze plannen om in de toekomst het aanbod verder uit te breiden. Het nodigt andere mediabedrijven uit om zich met zenders en content aan te sluiten bij NLziet. Tot op heden heeft dit echter nog niet tot een concrete uitbreiding van de diensten van NLziet geleid. Wel gaat het de goede kant op met de abonneegroei van de streamingdienst. Uit het jaarverslag van deelnemende mediagroep publieke omroep NPO blijkt dat ervan uit wordt gegaan dat NLziet vanaf dit jaar geen financiële steun van NPO, RTL Nederland en Talpa Network meer nodig heeft. Dit betekent dat NLziet vanaf nu de eigen broek kan ophouden en dus minimaal gelijke of meer inkomsten dan uitgaven heeft. NLziet lijkt dus door abonneegroei een winstgevende organisatie te worden.

 

Cordcutter

NLziet is niet alleen voor cordcutters – dit zijn kijkers die het traditionele tv-abonnement hebben opgezegd en alleen nog online kijken - interessant. Omdat Nederlandse kijkers steeds meer kijktijd besteden aan het kijken van films en series via streamingdiensten als Netflix, Videoland, Disney+ en Amazon Prime Video is de behoefte aan een uitgebreid zenderpakket minder groot geworden. Omdat lineaire distributeurs als Ziggo, KPN en T-Mobile een zenderpakket met minimaal dertig zenders in het basispakket door bepalingen in de Mediawet moeten aanbieden, is het meer bescheiden zenderaanbod voor een groeiende groep Nederlanders een interessante optie. Daarnaast is het abonnement van NLziet – met extra mogelijkheid om programma’s minimaal een jaar na uitzenddatum reclamevrij terug te kijken – met €7,95 per maand goedkoper dan lineaire abonnementen bij tv-distributeurs. Daarnaast is de beeldkwaliteit en beeldbeleving bij NLziet met het uitzenden in beeldformaat 1080P ruim voldoende.

 

Bron@TotaalTV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen



Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.