Ga naar inhoud

Plannen NPO gewijzigd: online reclame verdwijnt, maar tv reclame niet


tokoroko

Aanbevolen Berichten

Plannen NPO gewijzigd: online reclame verdwijnt, maar tv reclame niet

2017-npo-creditsjanwillemvanhofwegen-026-retouched-430x400.jpg

De publieke omroep wordt niet reclamevrij. Wel wordt de reclamezendtijd vanaf 2022 in vijf jaar tijd gehalveerd.

Minister Arie Slob (Media) schrijft dat vanavond aan de Tweede Kamer. De aanpassing van het reclameplan is nodig omdat door de coronapandemie de reclame-inkomsten onder druk staan.

Online stopt de publieke omroep vanaf 1 januari al wel met alle reclames en op de tv verdwijnen ook de reclameblokken rond kinderprogramma’s. Oorspronkelijk zou de NPO tot 22.00 geen reclames meer uitzenden. Adverteerders en verkooporganisatie STER vonden dat een slecht idee.

De NPO krijgt ter compensatie op termijn jaarlijks 40 miljoen euro van het Rijk.

NPO3 wordt verder geen regiozender. De NPO wil de jongerenzender intact laten.

NPO-bestuursvoorzitter Shula Rijxman is tevreden met het resultaat. ‘Wij zijn blij dat maanden van constructief overleg tot dit resultaat heeft geleid.’

Bovenal ontstaat er nu meer financiële rust. Hard nodig om een kwalitatief hoogwaardige Publieke Omroep te kunnen blijven voor alle Nederlanders, aldus Rijxman.

Bron@emerce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.