Ga naar inhoud

Ziggo zet kabelsignaal oud-abonnees uit: geen gratis Formule 1 meer


vogelaar
 Delen

Aanbevolen Berichten

Het is voorbij met de pret. Het gratis kijken naar bijvoorbeeld de sportzender Ziggo Sport is in de toekomst voor oud-abonnees van Ziggo niet meer mogelijk.

Ziggo zet kabelsignaal oud-abonnees uit: geen gratis Formule 1 meer

Ziggo maakt het voornemen om het kabelsignaal bij oud-abonnees te blokkeren in een brief aan klanten bekend. Het is al jaren het geval dat oud-abonnees van het kabelbedrijf naar het ongecodeerde basispakket konden blijven kijken ondanks dat geen abonnementsgeld meer werd betaald. Op deze manier keken oud-abonnees die onder meer naar concurrenten KPN en T-Mobile waren overgestapt toch gratis naar Formule 1. In het ongecodeerde zenderpakket wordt naast Ziggo Sport in HD-kwaliteit onder meer alle andere kanalen van Ziggo en de drie landelijke kanalen van NPO in HD-kwaliteit doorgeven. Meer dan veertig andere tv-zenders – waaronder de zenders van RTL en Talpa – zijn in SD-kwaliteit te bekijken. Dit gehele zenderaanbod was voor oud-abonnees gedurende langere tijd zonder te betalen beschikbaar. Tot het moment dat Ziggo het kabelsignaal volledig afsluit, blijft dit overigens het geval.

 

Laks

Ziggo is onder meer door Totaal TV meerdere malen gevraagd waarom het kabelsignaal bij veel oud-abonnees niet gelijk werd uitgezet. Het kabelbedrijf wist dus al enige tijd dat oud-abonnees gratis van diensten gebruik konden maken. De reden waarom het kabelsignaal niet direct na het beëindigen van het contract werd uitgezet, is dat deze handeling niet op afstand uitgevoerd kan worden. Hiervoor dient Ziggo een monteur te sturen die het kabelsignaal in de wijkkast naar de betreffende woning kan blokkeren.

 

Geen verdere acties

Ondanks dat oud-abonnees mogelijk gratis van diensten van het kabelbedrijf gebruik hebben kunnen maken, gaat Ziggo niet over tot facturering van het onterecht openstaande kabelsignaal. Wel wordt in een brief die aan betrokken oud-abonnees is gestuurd een aanbod gedaan tot tegen gereduceerd tarief alsnog diensten bij het kabelbedrijf gekocht kunnen worden. Het is onduidelijk aan hoeveel oud-abonnees deze brief is gestuurd en hoelang het uiteindelijk duurt voordat bij alle oud-abonnees het kabelsignaal wordt uitgezet.

Bron: Totaal TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
 Delen

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.