Ga naar inhoud

Dit kan je zelf doen om de beeldkwaliteit van Viaplay te verbeteren


 Delen

Aanbevolen Berichten

De niet altijd even goede beeldkwaliteit is een belangrijk punt dat de abonnees van streamingdienst Viaplay de laatste maanden bezighoudt.

Dit kan je zelf doen om de beeldkwaliteit van Viaplay te verbeteren
Foto Getty Images

Wie op Twitter zoekt op hashtag #viaplaysportnl komt er direct achter dat veel Viaplay-abonnees ontevreden zijn over de streamingdienst. Maar ja, wat is veel? Viaplay heeft volgens de laatste kwartaalcijfers meer dan 750.000 abonnees in Nederland, die lang niet allemaal klagen over de beeldkwaliteit. Veel abonnees lijken de kwaliteit goed of in ieder geval voldoende te vinden.

 

Vergelijk

Maar voor een product waarvoor maandelijks toch een aardig bedrag betaald moet worden – Viaplay is na Netflix de duurste streamingdienst van Nederland – is elke klager er eigenlijk eentje te veel. Het is begrijpelijk dat Viaplay-abonnees de beeldkwaliteit vergelijken met die van de lineaire doorgifte vóór de komst van Viaplay. In het geval van Formule 1 en Premier League voetbal was dat Ziggo Sport, en bij darts RTL 7.

 

Live streaming

Viaplay laat zien dat live streaming iets heel anders is dan lineaire distributie. Dit is te zien op het lineaire kanaal Viaplay Xtra dat in Formule 1-weekenden bij Ziggo, KPN, T-Mobile, Delta en Caiway beschikbaar is. Viaplay gebruikt voor dit lineaire kanaal hetzelfde aanvoersignaal als bij het online kijken, en over Viaplay Xtra zijn in tegenstelling tot live streaming vrijwel geen klachten.

 

Zelf doen

Natuurlijk zijn de klachten over de beeldkwaliteit in de eerste plaats een probleem van Viaplay. Toch kan de abonnee zelf het een en ander doen om te proberen het beeld te verbeteren. Om te voorkomen dat Viaplay direct met het wijzende vingertje naar jou als abonnee wijst, kun je onderstaande dingen zelf thuis even nalopen.

 

  • Bij gebruik van een online mediaspeler als Apple TV HD/4K, Nvidia Shield Pro of ander Android TV/Google TV-apparaat verbind je deze bij voorkeur en indien mogelijk bekabeld met het internet, en niet draadloos via wifi.
  • Zorg ervoor dat altijd de laatste versie van de Viaplay-app op het gebruikte apparaat staat. Dit kan je checken door in de betreffende appstore te kijken of er een update beschikbaar is.
  • Het Viaplay-abonnement kan slechts door twee apparaten tegelijk gebruikt worden. Het eventuele derde apparaat kan dus geen verbinding met de Viaplay-server maken. Dit geldt niet alleen bij live streaming van sport. Ook als iemand gelijktijdig naar een film of serie uit het entertainmentaanbod kijkt, wordt dit als actief apparaat meegerekend.
 
Bron: Totaal TV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
 Delen

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.