Ga naar inhoud

Dit wil Viaplay niet openbaar zeggen: zo bespaar je 66 euro


vogelaar

Aanbevolen Berichten

Viaplay-abonnees van het eerste moment werden een week geleden opgeschrikt met een zeer forse prijsverhoging. Er bestaat echter een manier om die te ontwijken.

Wie Viaplay" target="_blank">Viaplay in de eerste weken – of in sommige gevallen zelfs voordat de streamingdienst nog maar een seconde aan content beschikbaar had gesteld – het vertrouwen gaf door het kopen van een jaarabonnement op basis van vooruitbetaling, wordt door eigenaar Viaplay Group het hardst getroffen bij de aangekondigde prijsverhoging. Deze groep kijkers gaat vanaf volgende maand niet €8,25 per maand betalen – de omgerekende prijs van het jaarabonnement – maar €15,99. Bijna een verdubbeling dus van de abonnementskosten. Dit zorgt voor veel klachten op sociale media.

 

Webcare

Naar aanleiding van deze klachten geeft de webcare van Viaplay meerdere malen als antwoord dat er voor deze groep klanten van het eerste uur twee mogelijkheden zijn om met een minder forse prijsverhoging gebruik te blijven maken van Viaplay. Op welke manier dit kan, wordt niet gemeld. Alleen dat hiervoor met de klantenservice contact opgenomen dient te worden. Het is opvallend dat Viaplay niet openlijk wil communiceren wat deze twee mogelijkheden zijn.

 

Opzeggen

Uit meldingen van abonnees die contact hadden met de klantenservice blijkt dat op jaarbasis 66 euro aan abonnementskosten kan worden bespaard. Hierbij speelt de nu lopende actie waarbij een jaarabonnement kan worden afgesloten met een maandelijkse betaling van €10,49 per maand. Deze actie loopt voor nieuwe abonnees nog tot en met 28 februari. Als contact wordt opgenomen met de klantenservice kan Viaplay het huidige, tot maart doorlopende jaarcontract opzeggen. Daarna kunnen ook bestaande klanten net voor afloop van de actie voor nieuwe abonnees op 28 februari een nieuw jaarabonnement afsluiten tegen de actieprijs van €10,49 per maand. Het is onduidelijk waarom Viaplay deze truc niet direct zelf bekend heeft gemaakt aan alle klanten van het eerste uur.

 

Duurder

Ook met deze methode wordt het gebruik van Viaplay duurder. De prijsstijging is met €2,24 per maand echter minder groot dan bij de overstap naar het maandabonnement van €15,99. Het verschil bedraagt €5,50 per maand. Dit komt neer op een besparing van 66 euro per jaar.

 

Druk

Viaplay legt met deze strategie extra druk op de Nederlandse klantenservice. Een deel van de abonnees klaagt op dit moment namelijk al dat de klantenservice slecht bereikbaar is. Dit geldt zowel voor contact via telefoon, e-mail als chat.

Bron: Totaal TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen



Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.